![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
D-loket är nu utvändigt "färdigspeglat" även om det är ytterligare saker som ska på, t.ex. ledningar/isolatorer på taket. De tänkte jag dock skulle få anstå en stund och i närtid se till att få ut loket på spåret. Jag har påbörjat förarhytten och det är ju ett litet äventyr i sig. Men första målsättningen är att alla väggar o bord är på plats, så man inte kan se några polygoner bakifrån som man nu kan när man tittar in i hytten.
E-loket har jag slöjdat lite granna på texturen, så loket ska textureras upp i nästa steg. Därefter är det mängder med detaljer som ska på, men samma sak där, bättre att få ut den på spåret i det här läget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2009
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
|
![]()
Högersidan på D-loket är nu också färdigtexturerat, som sagt. Även namngivning av delarna har gjorts det mesta, så jag hoppas att det kan komma ut på riktiga simulatorspår relativt snart. Men, det finns ju såklart många möjligheter till att det spökar sen när jag ska brottas med blueprintsen, men det är väl bara att bita ihop. Kunde inte låta bli att putta ihop ett tåg för skojs skull... Nyfiken lite på hur sammansättningen kunde tänkas se ut...
Senast redigerad av Mazz den 2010-08-06 klockan 01:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Mhm! Snyggt!
Skulle vara grymt med plattformstaken till RW också, fast det har jag kanske redan sagt? ![]()
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Länge sen jag komentera här. Väldig snyggt gjort, Mazz! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ruskigt snyggt Mazz! Längtar både efter d-loket och vagnarna...och "host" perrongtaket vore inte fel heller...
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
|
![]()
Just nu är det lite lagg i hjärnkontoret...
Har "i princip" ![]() Funderingarna hittills är följande: Eftersom loket bevisligen finns ute i simulatorn, så bör det inte vara fel på de grafiska delarna, dvs shaders och "grafisk" namngivning etc är rätt. Jag letar då logiska fel i namngivning, pivot-punkter, måttuppgifter och liknande, eftersom det känns som att när loket kommer i samröre med spårdatabasen spricker det. Läst dokumentation hela kvällen (så jag slapp valvaka... ![]() Tihi, slutsignalen sitter ju på fel sida ser jag nu... ![]() Senast redigerad av Mazz den 2010-09-20 klockan 02:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|