Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om 3D-design

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-08-03, 12:26   #1
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

D-loket är nu utvändigt "färdigspeglat" även om det är ytterligare saker som ska på, t.ex. ledningar/isolatorer på taket. De tänkte jag dock skulle få anstå en stund och i närtid se till att få ut loket på spåret. Jag har påbörjat förarhytten och det är ju ett litet äventyr i sig. Men första målsättningen är att alla väggar o bord är på plats, så man inte kan se några polygoner bakifrån som man nu kan när man tittar in i hytten.

E-loket har jag slöjdat lite granna på texturen, så loket ska textureras upp i nästa steg. Därefter är det mängder med detaljer som ska på, men samma sak där, bättre att få ut den på spåret i det här läget.
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2010-08-03, 15:04   #2
trainz_bonden
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Västergötland
Inlägg: 258
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz Visa inlägg
D-loket är nu utvändigt "färdigspeglat" även om det är ytterligare saker som ska på, t.ex. ledningar/isolatorer på taket. De tänkte jag dock skulle få anstå en stund och i närtid se till att få ut loket på spåret. Jag har påbörjat förarhytten och det är ju ett litet äventyr i sig. Men första målsättningen är att alla väggar o bord är på plats, så man inte kan se några polygoner bakifrån som man nu kan när man tittar in i hytten.

E-loket har jag slöjdat lite granna på texturen, så loket ska textureras upp i nästa steg. Därefter är det mängder med detaljer som ska på, men samma sak där, bättre att få ut den på spåret i det här läget.
Okej tack för svaret.
__________________
/ MVH Elias
trainz_bonden besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-06, 01:34   #3
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Högersidan på D-loket är nu också färdigtexturerat, som sagt. Även namngivning av delarna har gjorts det mesta, så jag hoppas att det kan komma ut på riktiga simulatorspår relativt snart. Men, det finns ju såklart många möjligheter till att det spökar sen när jag ska brottas med blueprintsen, men det är väl bara att bita ihop. Kunde inte låta bli att putta ihop ett tåg för skojs skull... Nyfiken lite på hur sammansättningen kunde tänkas se ut...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg vagnar_01o.jpg (75.7 KB, 327 visningar)
Filtyp: jpg vagnar_02o.jpg (63.6 KB, 327 visningar)
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2010-08-06 klockan 01:50.
Mazz besöker forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-06, 08:55   #4
Micke.L
Tidigare Traindriver94
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 508
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Mhm! Snyggt!

Skulle vara grymt med plattformstaken till RW också, fast det har jag kanske redan sagt?
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012:
Appleford - Slough Färdig
Bergslagsbanan V2.0 Färdig!
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-06, 10:16   #5
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
Standard

Hej!
Länge sen jag komentera här. Väldig snyggt gjort, Mazz!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-08-06, 11:58   #6
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
Standard

Ruskigt snyggt Mazz! Längtar både efter d-loket och vagnarna...och "host" perrongtaket vore inte fel heller...
__________________
Mvh Pirpen
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2010-09-20, 02:08   #7
Mazz
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 502
Standard

Just nu är det lite lagg i hjärnkontoret...

Har "i princip" fått ut D-loket i simulatorn, men såklart ska det ju inte vara för lätt... Problemet just nu får jag nog låta ligga till sig lite eller om nån har nån käck ide... Bekymret är att när jag valt loket och ska placera ut det på spåret, så hamnar den på markören så som på bilden, men så fort som ett spår är vid markören när man ska placera det på spåret, så försvinner det. Fast inte helt, för jag markören över andra uppställda fordon, så "knuffas" dom så som att loket på något sätt ändå finns.

Funderingarna hittills är följande:

Eftersom loket bevisligen finns ute i simulatorn, så bör det inte vara fel på de grafiska delarna, dvs shaders och "grafisk" namngivning etc är rätt. Jag letar då logiska fel i namngivning, pivot-punkter, måttuppgifter och liknande, eftersom det känns som att när loket kommer i samröre med spårdatabasen spricker det.

Läst dokumentation hela kvällen (så jag slapp valvaka... ), men det kommer ju nya dagar o kvällar som man kan lösa bekymret... Eller som sagt om nån annan har nån ide... är ju första loket jag konverterar ut, så det är säkert nått trivialt...

Tihi, slutsignalen sitter ju på fel sida ser jag nu...

Bifogade bilder
Filtyp: jpg Ds337_03.jpg (116.2 KB, 496 visningar)
__________________
/Mazz

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se

Senast redigerad av Mazz den 2010-09-20 klockan 02:13.
Mazz besöker forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:21.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009