![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
Visa resultat för omröstning: Vem röstar du på? | |||
Moderaterna |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 15.69% |
Folkpartiet |
1 | 1.96% |
Centerpartiet |
1 | 1.96% |
Kristdemokraterna |
4 | 7.84% |
Socialdemokraterna |
12 | 23.53% |
Miljöpartiet |
14 | 27.45% |
Vänsterpartiet |
1 | 1.96% |
Sverigedemokraterna |
7 | 13.73% |
Piratpartiet |
0 | 0% |
Övrigt parti |
0 | 0% |
Röstar blankt |
3 | 5.88% |
Antal röster: 51. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Två som röstat på SD, någon som vill förklara varför?
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Anonymt var det väl
![]() ![]() Alla har väl rätt att göra sitt eget val, även om JAG inte kan begripa hur någon vuxen(?) människa, vid sina sinnens fulla bruk, kan sympatisera med SD.
![]() |
#3 |
Hyttåksfettischist
|
![]()
Jag röstar på Kristdemokraterna. Att det skulle bli Alliansen var för mig självskrivet, däremot har jag velat mellan olika allianspartier.
Det handlar om våra jobb. Det ska löna sig att arbeta, men det ska också finnas ett bra skyddssystem att falla tillbaka på om något skulle skita sig. Anledningen till att jag valde KD och inte moderaterna, är att familjen och individen är oerhört viktig. KD sätter familjen i fokus, och månar om individens rätt till att bestämma över sitt eget liv. De månar även om sjukvårdssystemet och har lyckats få ner vårdköerna kraftigt. Det är inte rimligt att behöva gå och vänta i månader på en operation. Nu hoppas jag bara att Alliansen får egen majoritet så att vi kan hålla SD på mattan, och slipper gå in i ett halvhjärtat samarbete med MP för att lyckas med det. Att rösta rödgrönt är fullständigt otänkbart för mig. Mona Sahlin, Thomas Bodström, Thomas Östros och Peter Eriksson inger för mig noll förtroende. Det värsta är dock att de har allierat sig med ett kommunistiskt parti som har en partiledare som bara för några år sen titulerade sig som kommunist. Det sista fick han dock börja blåneka när mediadrevet kom.... Kommunismen är den ideologin som tagit flest människors liv, och som förtryckt flest människor i världen. Än idag är världens folkrikaste nation kommunistisk, och frihet existerar inte i Kina. Folk avrättas och låses in för sina åsikter, och sidor på nätet censureras. Denna ideologi tycker Lars Ohly verkar sympatisk, och Mona tycker att Lars är en trevlig snubbe.
Fotointresserad lokförare Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com ![]() Senast redigerad av simonbertilsson den 2010-09-19 klockan 00:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
Sympatiserar själv inte med Ohly, men någon måtta får det väl vara på "skrämselpropagandan".
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]()
Känns som ett grovt övertramp att jämföra Ohly med Kina. Skulle inte själv rösta på hans parti, men det är som sagt att gå väl långt. Hur man år 2010 kan rösta på ett parti som motarbetar jämlikhet oavsett sexuell läggning förstår jag inte. Ska vi återgå till 50-talets idealfamilj igen, när homosexuella inte var ett problem?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
![]()
Så var det dax igen, vi skall gå till valurnorna och uttrycka vår innersta övertygelse
Frågan är vad skall vi rösta på för att den plitik som är vår övertygelse skall bli verklighet? När folkets vilja är räknas kommer ALLA partier återigen bekänna färg dvs de kommer att prostituera sig ta avstånd från givna vallöften, allt för att komma i majoritet. Det heter det var inget löfte utan bara en vision. ![]() ![]() Den politiska modell vi har i Sverige är uråldrig och har spelat ut sin roll, värden såg helt annorlunda ut för 100år sedan. Dags att pröva något nytt ex varför inte en ohelig allians mellan S och M deras vardagspolitik är lik varandra, det är först när man kommer till retoriken som det skiljer sig mellan partierna. En retorik som skapades på den tiden när vi fortfarande åkte runt häst och vagn, kommunicerade med brev, aldrig hade sett en mörkhyad person, Tv, datorer, bilar, flyg var science fiction. ![]() ett folkslag som aldrig fått lära sig vad empati, medmänsklighet och sunt förnuft är för något. Om du vill bli polis måste du genomgå psykologitester för att se att du är lämplig för att utföra ditt jobb, det är dags att införa detta även för att bli krat. Gå och rösta idag även om du röstar blankt det är det bästa sättet att visa sitt missnöje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Jovisst ska man rösta på SD,För vill dom så kallade eh,Skenheliga Partierna inte respektera sina väljares Åsikter.
Då blir det proteströstning Omgående. Och jaså Övertramp att kommentera Kommunism det säger en hel del, Fy inte säga och tänka så,ajaj. Rösta blankt om ni är tveksam eller osäker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Hyttåksfettischist
|
![]() Citat:
I princip alla kommunistregimer som funnits har resulterat i människoförtryck, diktatur och korruption. Det räcker för att få mig övertygad om att Ohly inte har i regeringen att göra. Vad gäller idealfamiljer så har jag ingenting emot homosexuella. Däremot är det egoistiskt att inte se till barns rätt att växa upp med en manlig och en kvinnlig förebild. Det handlar inte om inskränkthet, utan om barns rätt till en bra uppväxt, vilken lägger grunden för hela dess liv. Det är exempelvis vetenskapligt bevisat att killar som växer upp utan en manlig förebild, tenderar att bli mer våldsamma än andra senare i livet.
![]() |
![]() |
#9 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]() Citat:
Dessutom, varför får Ohly ta ansvar för alla kommunister i hela världen, medan Hägglund slipper bli associerad med den kristna extrem-högern? Han borde väl bedömas lika? Frågan är dock hur mycket man ska förvänta sig av ett kristet parti egentligen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Har de ikke kommunister i Sverige? Jeg vil ihvertfall stemme veldig venstre, om jeg kunne. Godt for personvernet og innvandringen. Jeg ser meg ikke at ufine folk med fremmedfrykt fra dette rasistiske Høyrepartiet som fikk 20 seter i valget får noe å si i det hele tatt. (Hvordan kunne Sverige tillate det) Som en utlending megselv, vil de nok finne meg "Un-Svensk"
![]() Senast redigerad av Silverwolf den 2010-09-20 klockan 14:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2010
|
![]()
Jävla Sverigedemokraterna
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Varför ska man behöva betala extra skatt för att man har ett bra arbete? Antagligen har man utbildat sig flera år, och arbetat hårt för sina pengar. Skatten är lika för alla som arbetar nu, varför ska det som tjänar mer betala extra!?
Är väl bättre att se till att fler får jobb, så att man drar in mer skatt? Eller höja tobaksskatten, skiten är ju livsfarlig..
![]() |
#14 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]() Sossarna vill höja skatter, för att få in pengar till bidrag bl.a och precis som någon skrev så med deras politik så lönar det sig att gå på bidrag mer än att skaffa jobb. Självklart tycker jag att om man inte kan jobba pga sjukdom eller liknande så ska man få bidrag. Men jag tycker alliansen är klokare, för dom vill göra det lättare att anställa ungdomar bl.a, och med deras politik kommer fler få jobb, eftersom dom inte vill höja massa skatter som S så får folk mer pengar i fickan som man kan spendera, vilket gör att företag kan expandera och anställa fler. Plus att desto fler som jobbar, desto mer skatt kommer in. Vilket är bäst, att en mindre mängd människor jobbar, och får betala mer skatt per person eller att en stor mängd människor jobbar och betalar en mindre del per person? Jag väljer det sistnämnda.
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! Senast redigerad av Micke.L den 2010-09-19 klockan 00:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Nästan löjligt att höra: Det ska löna sig att jobba. När har det nånsin lönat sig att inte jobba? Jag har då aldrig haft mer pengar som arbetslös, än jag haft med arbete. Och idag lönar det ju sig mer än nånsin med att arbeta, då A-kassan kryper ner till 65 %. Använd hjärnan!!!!
Visst vore det fint om alla hade jobb och ingen behövde leva på bidrag, men så fungerar det ju inte i verkligheten. Vissa måste leva på bidrag p.g.a. sjukdom och att det inte finns jobb att få. Tycker ni på fullaste allvar att dom inte ska ha tillräckligt pengar för att kunna köpa mat och betala hyran? Jag har 8000 efter skatt i bidrag när jag inte har nått (tillfälligt) jobb och det är knappt man klarar sig på det...
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|