![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
![]() Härligt, nu gäller det bara att du får tillstånd, men det fixar sig nog ![]() Bravo ![]() EDIT Jag har viss erfarenhet av att måla om lok och vagnar mm till MSTS. Där kan man göra om "typ" fönster genom att ändra på alphakanalen och själva texturen. Är detta något som skulle fungera i RW ? Det hade ju varit störthäftigt med dom Svenska fönsterna ![]() Dörrarna tycker jag stör mindre.
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2010-09-25 klockan 21:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Hej!
Jag håller också på med SJ Y1! Dock saknas detaljer som ni ser men de ska också dit. ![]() Ang. Alpha-kanal så för står jag mig inte riktigt på den i RW. Hoppas någon annan vet, för det vore snyggt med rätt fönsterplacering, särskilt fronten. Och skaparen av dessa tåg är väl Giovanni här på forumet, om jag minns rätt? Nå't sånt heter han. Senast redigerad av Bombardier Train den 2010-09-25 klockan 22:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
Snygga tåg allihopa
![]() Men det bidde Andreas13 version som råkade hamna på den här filmsnutten, eftersom jag fick smygprova filerna ![]() Njut.. http://www.youtube.com/user/kvarndal.../0/Agz5WbSOHME
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2008
|
![]() Citat:
![]()
Några av mina pågående projekt till Train Simulator 2014: Y31 X40 Kinnekullebanan ---------------------------------------------------------------- Gå gärna in på mina hemsidor. http://andreashoff.se www.andreashofftag.net http://andreas13railworks.webs.com |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare Ruben
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Bra jobbat! Det är bara en sak jag inte gillar är fronten. Ska egentligen vara 2 fönster. Går det möjligen fixa på nå´t sätt? Plogen, skulle det inte vara röd?
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2010-09-26 klockan 21:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Hej
Det MÅSTE gå att ändra i Alphan och få "Svenska" fönster fram och bak ![]() Frågan är bara hur ![]() Hade det varit lika lätt som i TGA Tool, till MSTS, så skulle det ju snart varit fixat. Kul att flera nappade på min idè, jag menar att det "mer än duger" tills någon duktig 3D-artist bygger ett riktigt Y1, med riktiga Svenska dörrar mm. Sedan så kan det ju gärna få finnas flera ommålare, det behöver ju inte bli en tävling, som det var mellan mig och P-son på sin tid, beträffande X2000 ![]()
![]() |
#8 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Hej!
Nu har jag målat dit detaljerna, tycker det börjar likna något nu.Vet dock inte hur man målar över den där tavlan på bild två. Vet ni det? Den är ju rätt irriterande. Kommentera gärna hur ni vill! ![]() Sj_y1_3.jpg SJy1_4.jpg Sjy1_6.jpg Senast redigerad av Bombardier Train den 2010-09-29 klockan 21:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|