![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Trors att det uppstår väldigt sora probelm, så är jag stolt över dig att du inte ger upp! Jag skulle säkert göra det. Keep up the good work
![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Tack för de orden! Det behövde jag. Och det går framåt trots allt, bl.a genom att nu avlägsna icke synliga sidor från modellen. Löste faktiskt en del av problemen.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Aktuellt läge:
Har tagit texture delar från E904, men även nån snutt från E1189 och E10_1745(Rökskåpsluckan). Lämnar loket i befintligt skick och avvaktar tills vidare med slutlig texture sätning. Dock: Kanske hyttfönstrets framsida för litet???? Finns fortfarande några omålade kanter: hytt takets ena sida Buffertplankans ena sida, men läget under "kontroll" Börjar nu med tendern istället och får en bra koll om mina nya lärdomar satt sig!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Det tar sej, sa mordbrännar'n (eller om det var ångloksbyggar'n
![]() För att vara nybörjare ![]() ![]() Ser inte alls ut som något "streckgubbetåg" som man kan se hos visa förstagångsbyggare, Bra jobbat.
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Tenderarbet påbörjat.
Bild 1 visar tendern från vänster sida. Bild 2 visar ett problem jag har.Hur få till den röd markerade delen ? Se bild 3 hur det skall se ut. Lägg märke till att objektet skall luta i ungefär 25 grader, och dessutom i en BÖJ!!! Några förslag, PLEASE!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Ser ju bra ut! Ditt nästa steg är väl lära dig "edge-metoden" dvs. markera kanterna på t.ex. långsidans framkant och sen Shift-Drag ett antal gånger tills du når frontens kant, när du är klar kan du "welda(svetsa)" ihop de sista 6 vertexen med dom 6 på framkanten och sen lägga på en smooth-modifier. Hör av dig om detta blev oklart!
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|