![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
|
![]()
Ja, det är ren kod som gäller. GS (GameScript) är ett händelsedrivet objektorienterat programeringsspråk mycket likt C/C++. Väldigt kraftfullt. Det är alltså en stor fördel om man har (bas)kunskaper i programering med C/C++, och att man förstår hur objektorienterad programering fungerar.
Du kan börja med att läsa Getting_Started_in_TrainzScript.
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2010-11-11 klockan 01:39. |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|