![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]() Citat:
Sedan skall man inte ta milimetrarna på allt för stort allvar när det gäller spårvidden, framförallt inte på sidospår och smalspårsbanor. Om jag har förstått saken rätt så kördes ULJ:s spårriktare med hjul svarvade för 900 mm från Uö till F utan större problem när den kom ifrån tyskland. När vi besiktigar spår så gäller tolleranserna -3 +30 mm så det är inte direkt finlir.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Kan meddela att jag lyckades få tag på två böcker om DONJ med rejäla och bra ritningsunderlag.
PGA copyright mm så kan jag ju inte lägga upp ritningarna här men troligen kommer jag att starta en tråd i forumet där jag listar de ritningar jag har tillgång till. Om någon sen är intresserad av ritningen får man dra ett privat meddelande till mig. Det gäller bara att få tid till scanning mm nu då. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|