![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vårby, Huddinge, Sweden.
Inlägg: 324
|
![]()
# 22
Jag håller med dig lan, många av de gamla loken har betydligt mer charm och utstrålning än de moderna trimmade limporna man kan se på dagens järnvägar. Oftast är det bara färgsättningen som avgör om man höjer på ögonbryna eller inte för den grundläggande formen är densamma på de flesta loken eller tågen. Men ändå kan jag tycka att tex X2000 är ett ganska vackert tågsätt. Stickanw
__________________
Ningening (som jag som barn uppfattade ljudet av rälsskarvarna vid 30 minus eller kallare när tåget gick fort över dem) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
Såg att det har landat i mailboxen, ska testa det omg.
En sak som jag ser på bilden i.a.f., hade inte loket bara plog i ena änden (i verkligheten alltså ![]() ![]()
__________________
Ekan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
Har för mig, att jag läste någonting om detta p.g.a. klämrisk vid koppling av vagnar. Tror att det var i länken, som finns på första sidan i denna tråd.
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
problemet är att endast A-änden hade plog av det skäl du påpekar, men detta måste ha inneburit att loket måste vändas i Luleå, Gällivare och Narvik? Eller flyttade man denna 3-tons plog från A till B-ände vid dessa stationer? Förvirrande men intressant!? I Trainz värld kan man ju med auto-create 0 eller 1 göra som man vill!? Plogen är ändrad enligt Bears idéer och sitter nu på både Oc, Oa och Pa. Väntar på OK från Bear så får ni en ny version av loken!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2011-01-29 klockan 23:18. Anledning: mejl från Bear! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Alla nämnda stationer hade 20m vändskivor som var elektrifierade.
http://www.jvmv2.se/forum/index.php?...hread&id=25506
__________________
-k- Senast redigerad av korvtiger den 2011-01-30 klockan 10:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]() Citat:
![]() ![]() ![]()
__________________
Ekan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|