![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: May 2010
|
![]()
Fick tag på diverse vagnar som jag sedan "klickade grön"
så jag skulle komma åt dom. Bild 1: Jag är inte mycket alkohol men såg fint ut med Jägermeister bakpå kroken på amerikanen. Bild 2: Måste testa gränserna men vissa av er tyckte det var lite väl orealistiskt, ska kanske finnas nån inställninig för realistiken också? Bild 3: YB06 provkörs för att undersöka ojämnigheter, jag slätade ut lutningen så den skulle börja tidigare, och efter lite justering vart det bättre. Bild 4: Nyss provkört en amerikan med ved på kroken, kanske ska bli miljövänlig alkohol på SEKAB? Bild 5: Utökade den försänkta bangården med 1 eller 2 spår. Tog bort en lutning i bortre änden så allt finns på samma nivå. Här har vi 4 arbetshungriga dieslar och 1 ånglok i bild, finns lite annat smått och gott i närheten också. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Provkört återigen efter att ha utökat banan - dock med ett milt motlut.
6 minuter och 20 sekunder tog resan i 116 km/h. Det innebär att hade jag kört i 60 hade det tagit 12 minuter och 40 sekunder. Vad är en normal hastighet som tåg håller idag? 90 kanske och då kanske det tagit 9 minuter. Inte några bilder nu men det kommer väl under morgondagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Kan avslöja att jag är på 501 m.ö.h. nu.......
Halvvägs till 1000..... Men det är ju en del branter som måste fyllas ut sedan också men dom blir färre...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Som ni ser har jag fastnat för ett diesellok somjag har 3 st av - tror jag...
Men saknar namnet på det, prova söka på tuben men hittade dom bara i modellskala, nån som har det korrekta namnet på loket? http://www.youtube.com/watch?v=k2tM7sEkBdw |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]() Citat:
Om du läser infon på videon så står det klart och tydligt att det är en VR S Class .... EDIT: VR står för Victorian Railways om du ville veta det med
![]() Senast redigerad av rely den 2011-03-01 klockan 13:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Jag får prova söka på Victorian Railways då kanske jag får bättre resultat.
Detta är väl det närmsta jag kan komma: http://www.youtube.com/watch?v=NeBXE...eature=related Senast redigerad av Pe4r den 2011-03-01 klockan 17:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Ride in the cab.
http://www.youtube.com/watch?v=SDa3g...feature=relmfu |
![]() |
![]() |