![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Du har nog inte läst CCG helt och hållet.. bla finns svaret på mass där
Kolla igen under kapitlet KIND: ENGINE Kolla även på ett fungerande ånglok, så ser du att du lär sakna många saker och ting. Sen i din fil, så tror jag du saknar massa attachmentspoints, du får kolla i CCG igen, för jag är nästan säker att det står där vad som ska vara med Ett exempel på vad som ska vara med (ett ellok)
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam Senast redigerad av leoj den 2011-03-17 klockan 11:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Angående "pilarna", vad jag har lärt mig är a.limback och a.limfront huvudsaken för dessa. Placera dem längst ut på bufferterna, så lär det gå finfint.
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Tack för svar Leoj och X2an.
aa just det, "attachmentspoints" har jag inte alls tänkt på ![]() ![]() Men jag vill ju bara göra en snabb test i Trainz för att se hur det ser ut, allt synns ju förutom hjulen, inte behöver jag attachmentspoints för att hjulen ska synas också?? Tror inte jag just nu saknar något i "config-filen", eftersom att jag inte har några effekter, skuggor, texturer etc. Men jag ska kolla ändå, ifall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Utan att.points blir det svårt (omöjligt) att få lösa delar, som boggies t.ex. att "sitta fast" på loket.
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Jaha det är så! Då får vi börja titta på det..
Men jag är mycket nöjd med vad jag fått till hittils i alla fall ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Hej, det har inte hänt så mycket sen sist, förutom att jag börjat på ett nytt lok
![]() Men jag har problem med "boolean", det vill inte fungera! Jag skriver in "objektets namn" i "objekt-rutan" men när jag sen "går ur rutan" försvinner texten och inget händer? En annan sak, hur ska "att.pointsen" för "bogierna" sitta? ska dem vara mitt i "bogyn", eller i mitten fast med z=0. Håller på läser lite mera om att.points!, men förklara gärna några olika att.points. ![]() Här får ni en bild : Senast redigerad av andreas_92 den 2011-04-14 klockan 11:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Om texten försvinner ur rutan vid boolean så beror det på att namnet inte existerar, var noga med gemener/versaler samt punkter. Kom ihåg att du måste trycka på apply för att se förändringen.
Jag kör mina emptys för boggier på Z=0 och likaså b.r.main-latticen i boggien.
-k- Senast redigerad av korvtiger den 2011-04-14 klockan 16:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|