![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
in i världsmenyn (där du lägger till baseboard) högerklicka på lägg tillsymbolen, då kan du växla mellan 5/10, sen är det bara att palacera ut en ny på 5 över en gammal 10, så kommer den ändras lite
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Spyfrog: Överkurs i upplysningar kanske:
I 2009 kan man inte ångra att man har bytt till 5m grid, vet inte hur det är i nyare ver. Oxå blir 5m boarden lite mer "trögkörd" för datorn. Tänkte bara tala om det, ifall du inte visste ![]()
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Bra fråga. I 2010 så fick jag frågan (fritt översatt) vill du konvertera baseboarden till nu gällande grid size? Detta låter ju som att man borde kunna konvertera 5m till 10m och 10m till 5m?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej spyfrog
Du tar väl en kopia att labba på och en backupp när du testa väl..... Det låter lite hårresande att köra rakt av. MVH / BL |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Jag snor för övrigt helt utan skrupler tak texturen från Ockelbo station av dig. Den gör sig så fint på Vittersjö tror jag.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|