![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() Citat:
om du specar lite bättre kan jag nog hjälpa till. Man kan ju ha rörliga attacmentpoints som rör sig men en animering t.ex. där man fäster olika mesher. Jag är helt rudis på moderna lastare men jag är hyfsad på animeringar och kopplingen mellan animering och mesh!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Det lät rätt intressant det där med animation och scriptade frames. Själv är jag inte helt bortkommen när det gäller animeringar så det löser sig nog, men tack ändå lan. Scriptningen däremot är väl den bit man faller kort på, är det någon som vet av något objekt som använder denna teknik som man kan titta närmare på?
Är det då även möjligt att ha två animationer som verkar på samma objekt samtidigt? Funderade på att göra något liknande på bakändan av maskinen så att man stegvis kan välja styrutslag ![]()
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Beklagar dröjsmålet, det har varit mycket på sistone men detta projekt ska jag banne mig slutföra.
![]() Sådärja... har officiellt beslutat att jag skiter i allt vad scriptning heter och kör på ett antal separata modeller med ett gemensamt texturarkiv istället. Varianten med pallgafflar är mer eller mindre klar och hela alltet förväntas vara färdigt innan nyår.
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Korvtiger och jag har genomlidet en höst med mycket utbytbara mesher som kan väljas via properyrutan. Din (h)jullastare verkar som gjord för detta. Även texture replacement ingår. Jag gör en basmodell (t.ex TOR V) och ett antal mesher för fendrar, måsar, flaggor och flaggspel, som Korvtiger sedan skriptar. Dessa kan man sedan välja propertyrutan. "Scenery Dressin" har ännu mer sådant och dessutom valbar textur. Studera dom och deras skript så klarnar nog en del. Det är visserligen långt bortom min och Korvtigers händelsehorisont men vi hjälper naturligtvis till om vi kan med sådana välgjorda modeller som dina.
God (H)jul och "lasta" inte för mycket!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Tack för tipset lan, om jag hinner ska jag titta närmare på det, men det ser lite halvdåligt ut med tidschemat just nu. Borde hinna färdigt med själva modellen men vet inte hur mycket tid jag har över för experimenterande.
För övrigt så är den tandade jordskopan klar... Den är inte vacker, men det är ju det som är meningen ![]()
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Jag tycker den tandade skopan ser väldigt bra ut, men vänta tills Ekan satt "tänderna" i den så kommer den att se ut som lerklump ;-)
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Sealpower,
din hjullastare är så läcker att den förtjänar att bli en egen "traincar" som går på räls. Men, men 2012 är ju ännu inte här, men snart!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|