![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Detta kan säkert korvtiger, men på din ritning har jag försökt beskriva funktionen. Namnen på delarna är säkert fel men principen är nog rätt.
När man vevar på bromsratten skruvar bromsaxeln upp excenterskivans vågräta, långa arm som då vrider sig kring sin axel och drar dragstången framåt med den korta armen. Det jag kallar balansskiva utjämnar väl trycket mot hjulen. Bromsbackshävarmarna är lagrade ungefär där de röda kryssen är. Allt är innanför hjulen och under hjulaxlarna och lika på båda sidor med genomgående axlar.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|