Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-08-09, 08:01   #32
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard UV mappingens förbannelse

LAn, enligt Björn är det 870mm RÖK för koppelhöjd.

Nu håller jag på och UV mappar hela vagnen. Jag har gjort hjulen klara med UV mapping, de ser ganska bra ut.
Tyvärr så är det värre med vagnen. Är det något jag hatar så är det UV mapping. Igår var det nära att jag la ner hela projektet.
Idag skall jag prova en annan teknik för att se om jag kan få det att funka bättre....

Jag skulle gärna vilja bli klar med den här UV mappingen så jag kan få vagnen i drift..... jag har kollat lite i litteraturen och det visar sig att den här modellen såg ut som så här redan från 1915 talet när de förlängdes - sen fick de starkare fjädrar runt 1925 också men det syns ju inte... eftersom vi kör en tid som avspeglar runt 1930 så funkar den mao. Luftbroms var standard på DONJ redan från 1915 har jag för mig...
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:48.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009