![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Har för mig, att det var rätt enkelt att räta ut bilder i gratisprogramet GIMP. http://pcforalla.idg.se/2.4476/1.159476 http://www.gimp.org/windows/
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej Spyfrog
Vilket bildbehandlingsprogram använder du? I Photoshop som jag använder finns funntioner för Peerspektiv , skevning och förvängning som man kan använda för att räta upp en bild man vill använda. MVH / BL |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Bra om du och spyfrog kommunicerar om Photoshop. Jag har själv Corel Photopaint som har dessa funktioner men de är säkert inte samma som Photoshop.
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej Spyfrog
Det ser ju jättebra ut så här långt. Och visst har elements samma funktioner för att transformera en selektion som Photoshop har. MVH / BL |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Ok, nu har jag fuskat ihop en UV mapping.
Jag vill redan här och nu varna ekankal och andra duktiga textur jobbare samt eventuella UV mappings rättrogna - det här är ett riktigt fuskjobb när det kommer till UV mappingen. Tyvärr - jag fick nog. Det fuskas stort här... Jag planerar redan nu att någon gång i framtiden gå tillbaka och göra om den och kanske fixa lite andra små defekter men det får bli sen - just nu känner jag att jag vill bli klar. Nu är det skuggor och export till Trainz kvar... uvmapping_fuskklar.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Av bilden att dömma, så ser det inte alls så "fuskigt" ut.
Men jag tycker att du gör alldeles rätt, istället för att kanske lessna helt, så är det väl bättre att få in vagnen i Trainz, så att du vet att den funkar okey. Justera "lacken" går ju att göra senare ![]() Tycker det ser ut som ett riktigt bra bygge i.a.f. ![]()
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|