![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
|
![]()
Om det är enkelspår på linjen så är det ett spår som är "huvudtågspår" genom stationen.
Om det är dubbelspår på linjen så är det två "huvudtågspår" genom stationen. Om det är fyrspår på linjen så är det fyra "huvudtågspår" genom stationen. Och detta oavsett vilken riktning tågen kör. Lägg alltid tågvägen (växlar) för dessa tågspår i Surveyor.
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]()
Åtminstonde i äldre regelverk, tillexempel säo av 1950 års modell så anges det i tjänste tidtabellen vilket spår varje tåg skall tas in på. Om detta inte stämmer med vad infartsignalen, man hade vid den här tiden i princip tågvägssignalering. Så är det bara att stanna, för antagligen ligger det då infart emot det andra tåget. Om spårändringen är känd vid avgång ifrån föregående bevakade station så offerter föraren.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|