![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Snyggt Lennart.
Är lika imponerad av detta bygge, som med alla dom andra. Begriper inte, hur ni bär er åt, ni som håller på och bygger. Själv hade jag nog bara hunnit och starta upp 3D-programet och kanske fått till en 3-kantig kub.
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Så ungefär började jag med boxar, det använder jag inte alls numera, man lär sig efterhand och TOR är kul för den är så annorlunda mot lok och vagnar så man får pröva lite nya grepp.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej LAn
Det går jättesnabbt framåt som alltidnär du är inspirerad. Och dt ser verkligen bra ut, vad annars. Jag hoppas du berättar något om hur du skapade skrovet i din tipstråd sedan. MVH / BjörnL ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Idag har det mest blivit texturframställning och mappning. Massor av detaljer saknas ännu men det kommer eftersom!
![]() |
![]() |
#5 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Fy fasen, vad stilig hon ser ut. Tänk vad lite texturer kan göra. Synd bara, att dessa inte drevs med tennkule-motor. Sen håller jag tummarna, att livbojen dyker upp som ett scenery-objekt någon gång i framtiden.
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
Mycket delar är det att fixa till, men betänk att detta skall bli ett "ånglok" som skall kunna befara kanaler och sjöar, och gå i slussar och reagera på broar m.m.! Det ni ser på bilderna är knappt 8000 polys och så himla mycket är inte kvar, kanske stannar på 15 kilopolys!?
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Finns bara ett ord: Sk-tbra, LAn
Bör inte relingen vara öppningsbar under den öppna relingen föröver (Fördäck). Isbrytarstäven riktigt bra. Bänken med Lifbälten en höjdare - inte minst om man vet att det är en bra plats för målarpytsana. Jag fyllde en hel lår. Nisse (hela besättningen på ett handelsfartyg av något mindre än Tors storlek - ja, det fanns en skeppare också) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
Experiment med svallvågor och animerade måsar (eller vita örnar, som Ante ser det).
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
Om ni kan läsa hälsningen på signalflaggorna kan ni möjligen gissa när releasen kanske kommer!!??
Några flaggor har blåst rakt ut så dom får man gissa.
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2011-11-24 klockan 21:10. Anledning: Bilden då? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
SUPER ELEGANT !
Har precis laddat ner från Download-forumet. Tackar och bockar. ![]() Hälsningar
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej LAn
Tack för Tor! slussarna fungerar perfekt. Just nu håller jag på att testa landningsbryggan och får Tor att "krocka" med bryggan och fastna. Jag mistänkter att jag måste justera inseglingsrännan en del. ![]() Hela Tor paketet är superbt. Synd bara att det inte kommer att finnas några slussar på DONJ. MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|