![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Vajjert
![]() God jul, å gott nytt på dej själv ![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
När jag skulle koppla in TV-n mot min PC via HDMI kabeln så kraschade min databas i Trainz (Hur nu detta kan ske!!!!!). "Repair" hjälpte inte, så jag fick ominstallera TS2010, så det tog ju sin tid.
Nu är jag mer aktsam och startar upp TS2010 först då HDMI förbindelsen mellan PC och TV är igång. Man vill ju OCKSÅ HÖRA när ångloken KÖR, vilket TV ljudet demonstrerar. Annars så närmar sig A2 loket slutdelen med endast lite detaljer kvar: |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Mycket vackert! Ser fram emot detta lok!
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Jag har alltid varit fascinerad av ånglok, kanske beroende på att jag endast var några månader gammal när jag åkte på ett ånglok första gången!
Av vatten och kol eller ved eller torv få loket att röra på sig, lukta ljuvligt, stånka och ryka = LEVANDE VÄSEN! Det är grejer det, eller hur LAn! Heder åt alla som håller igång våra ånglok på Sveriges järnvägsmuséer. Annars så är A2 1004 så gott som klart för nedladdning. Bifogas några bilder från sista provkörningarna. PS. Spyfrog: Jag har med avsikt avhållit mig från yttercylindrade ånglok, eftersom jag slet fruktansvärt med mitt första ånglok och fortfarande slickar såren efter denna pärs. Men, förr eller senare så........ |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Jag får inte till kopplet på A2 loket. Se blåmarkerade på bilden.
Luftslangen hänger ut! Har nån råket ut för samma problem eller vet varför?????? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Är det nån som på rak arm kan lösa följande problem (Påtalat av EKV):
Kolla bakre boggien på A lokets tender under rörelse och ni kommer att se att hjulen rör sig i fel riktning!!!! Varför???? Jag använder ju samma boggie även som främre hjulpar och dessa går åt rätt håll. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|