Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-10, 22:10   #1
torpet
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Standard

Tack korvtiger och Ian för allt detta. Nu har en hel del klarnat. Får överväga om uppgraderingen till lämplig nivå. Och varför jag inte kunde komma in på exempelbanorna fick också sin lösning. Och - finkänsligheten! Mycket tacskam för informationen.
torpet besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-01-10, 22:50   #2
korvtiger
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Lyckades du öppna banorna i TS2009? Nu blir jag nyfiken! Hur gjorde du då?
Gammal 2012-01-11, 10:38   #3
baloo406
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Standard

Innan jag gick över till Ts 2012, använde jag Ts 2009 Sp4 version 3.3 build 44653. Och det var inga större problem med det för min del. Compabilitymode finns kvar även i Sp4 av Ts 2009.

Sp4 patchen till Ts 2009 är väl en förenklad version av Ts 2010. Men som korvtiger skrev har den inte layers, och speedtrees fungerar inte i Ts 2009. Men om du skall uppdatera din version. Var beredd på att det tar tid innan det är gjort. Själv höll jag nog på i över en dag innan det var klart.
Gammal 2012-01-11, 12:42   #4
Nils Blid
Medlem

Reg.datum: Dec 2009
Standard

Rekommenderar att du uppgraderar 2009 till senaste versionen. Har använt den bra länge. Fel uppstår alltid vad du än har, men hjälpsamheten är stor bland Forum-medlemmarna.

Skriv in under sök "Allmänt om patchar". Spar den nedladdade patchfilen i C:/Program/Auran och patcha därifrån. Kör patchningen när du sover så vaknar du till en ny version.

Röda varningar har jag gott om, vilka för det mesta gäller objekt från Svenska tåg 2004 och 2005. I allmänhet fungerar dom ändå.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-01-11, 18:36   #5
torpet
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Standard

Vamt tack för alla dessa goda expertråd. Lutar som sagt nu åt att försöka uppgradera enligt era olika förslag.
Men - nej, jag kunde inte öppna exempelbanorna. Uttryckte mig lite klumpigt. Menade bara att att jag nu fått en förklaring till varför det inte gick.
Tipset om finkänsligheten i höj- och sänk funktionen var guld värd!
torpet besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:52.