![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Tack korvtiger och Ian för allt detta. Nu har en hel del klarnat. Får överväga om uppgraderingen till lämplig nivå. Och varför jag inte kunde komma in på exempelbanorna fick också sin lösning. Och - finkänsligheten! Mycket tacskam för informationen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Lyckades du öppna banorna i TS2009? Nu blir jag nyfiken! Hur gjorde du då?
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]()
Innan jag gick över till Ts 2012, använde jag Ts 2009 Sp4 version 3.3 build 44653. Och det var inga större problem med det för min del. Compabilitymode finns kvar även i Sp4 av Ts 2009.
Sp4 patchen till Ts 2009 är väl en förenklad version av Ts 2010. Men som korvtiger skrev har den inte layers, och speedtrees fungerar inte i Ts 2009. Men om du skall uppdatera din version. Var beredd på att det tar tid innan det är gjort. Själv höll jag nog på i över en dag innan det var klart.
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Rekommenderar att du uppgraderar 2009 till senaste versionen. Har använt den bra länge. Fel uppstår alltid vad du än har, men hjälpsamheten är stor bland Forum-medlemmarna.
Skriv in under sök "Allmänt om patchar". Spar den nedladdade patchfilen i C:/Program/Auran och patcha därifrån. Kör patchningen när du sover så vaknar du till en ny version. Röda varningar har jag gott om, vilka för det mesta gäller objekt från Svenska tåg 2004 och 2005. I allmänhet fungerar dom ändå. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Vamt tack för alla dessa goda expertråd. Lutar som sagt nu åt att försöka uppgradera enligt era olika förslag.
Men - nej, jag kunde inte öppna exempelbanorna. Uttryckte mig lite klumpigt. Menade bara att att jag nu fått en förklaring till varför det inte gick. Tipset om finkänsligheten i höj- och sänk funktionen var guld värd! |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|