Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-12, 17:32   #28
Basse
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
Standard

Tack tack,
Bönan: Jag är tveksam till export för MSTS, jag har ingen kunskap om det själv - det krävs tillräckligt med slit för RW just nu (måste än en gång säga att utan Mawkish och även Mazz skulle det ta ännu längre tid)

Med två vagnar, 2 boggis och det flesta detaljer klara ligger jag på 25k polys. Mycket går såklart att LODa bort annars är risken att det blir väldigt tungt. T.ex. jämförelse med Mawkish's Zss och Marcus Td så kan de vara lite tyngre på polygon-sidan eftersom det inte kommer vara så många i samma scen.
Med ett pendeltåg på minst samma polyantal så kan det finnas betydligt fler i samma scen på en station eller bangård. Så det är några parametrar att brottas med för att bestämma detaljnivån. Klarar Msts det?
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse
Basse besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:44.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009