![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Dagens uppdatering!
har mappat nästan hela loket nu, vilket lämnar interiören och texturering kvar på listan! Ska fixa en normalmap i kommande veckan, med luckorna för huven. Det har även tillkommit en detalj eller två under dagen, samt att jag bantat modellen med cirka 1000 polygoner i mitt arbete med att städa väck onödiga faces. ![]() /Marcus |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidigare v10
|
![]()
Arbetat lite mer med mappningen utav modellen under förmiddagen, samt konstruerat ett par detaljer jag finner nödvändiga för modellens utseende!
![]() Vid skrivande tillfälle så ligger modellen på 23888 polygoner, och är uv mappad till 98%. Så det börjar närma sig! Kvar att göra är en interiör, och har ju en lagom budget för att konstruera interiören som ska synas från utsidan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Som vanligt grymt snyggt och man längtar till att se lite färg på skapelsen
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Bara att instämma med Basse
![]()
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Fantastiskt fint och det känns som du förvaltat varje polygon på ett förnämligt sätt, under 24000 och så detaljerat! Kanon!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tidigare v10
|
![]()
Under dagen så har jag arbetat fram en grundläggande interiör som ska synas från utsidan, den inkluderar då själva "entrén" bakom hytten, två stolar, och dom större sakerna inne i hytten, och den ligger på runt 2000 polygoner, så med den på plats så landar loket på totalt 26000 polygoner för tillfället.
Men det finns ett par detaljer som ska ersättas med normalmap med, och jag har fortfarande rum nog att lägga till fler detaljer på loket. ![]() Så ser ni något iaf, även om man inte ser interiören så mycket, ska se om jag kan ordna en bra rendering på den senare. /Marcus |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2007
|
![]()
wonderful model
![]() |
![]() |
![]() |