Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-06, 00:54   #1
GBSF
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Söder, Stockholm, Sweden
Inlägg: 652
Skicka ett meddelande via MSN till GBSF
Standard

Laddar upp en till bild då du ser ut hur vagnarna utan fönster ser ut i B-änden. Här ser du även lite hur kopplet på de Semi och permanent kopplade vagnarna ser ut.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg IMG_3978.jpg (275.4 KB, 161 visningar)
GBSF besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-04-06, 01:00   #2
GBSF
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Söder, Stockholm, Sweden
Inlägg: 652
Skicka ett meddelande via MSN till GBSF
Standard

Och en till, med B-änden på vagnar som har fönster där. Blir en lånad bild, hoppas inte ägaren misstycker då det vart lite bråk om sånt!? Länkar dem så ingen blir sur.
GBSF besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-06, 17:58   #3
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GBSF Visa inlägg
Och en till, med B-änden på vagnar som har fönster där. Blir en lånad bild, hoppas inte ägaren misstycker då det vart lite bråk om sånt!? Länkar dem så ingen blir sur.
Ingen bild här, men det är inte nödvändigt, jag har tillräcklig info från er nu! Allt eftersom era synpunkter och info ramlar in gör jag ändringar på vagnarna. Några exempel på vad långfredagen givit för C13-14 finns på bilderna. (Grafitti får nån modig person ordna sen för jag tror det finns forummedlemmar som jobbar på SLs saneringsrotel och dom har nolltolerans mot klotter!)

Det blir nog inget specialkoppel i B-ändarna på parvagnarna, man kunde säkert koppla dessa till Westinghouse och det syns knappt!

Förarna sitter t.v. tills (och om) jag gör en modernare hytt!?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg lan_20120406_0000.jpg (137.1 KB, 145 visningar)
Filtyp: jpg lan_20120406_0002.jpg (86.7 KB, 145 visningar)
Filtyp: jpg lan_20120406_0003.jpg (148.3 KB, 145 visningar)
Filtyp: jpg lan_20120406_0004.jpg (51.6 KB, 145 visningar)
Filtyp: jpg lan_20120406_0005.jpg (85.1 KB, 145 visningar)
Filtyp: jpg lan_20120406_0006.jpg (79.6 KB, 146 visningar)
Filtyp: jpg lan_20120406_0007.jpg (82.1 KB, 144 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-06, 18:29   #4
GBSF
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Söder, Stockholm, Sweden
Inlägg: 652
Skicka ett meddelande via MSN till GBSF
Standard

Snyggt! Ska inte vara ett SL märke i B-änden dock. Och hyttdörrart ska det inte vara i B-ämdrem.
GBSF besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-06, 20:42   #5
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
Standard

Det är säkert min skärm som pajat efter allt dräggel av dessa underbart vackra vagnar! Men är inte den blåa nyasen lite väl ljus? Har för mig den är mörkare...

Tittade förvrigt på en boggi på en C6H häromdagen, och såg att det fortf. är trädetaljer! Otroligt. Däremot väldigt smutsiga, så det var svårt att se att det verkligen var trä (höll mig på perrongen, självklart).
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-07, 00:51   #6
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
Det är säkert min skärm som pajat efter allt dräggel av dessa underbart vackra vagnar! Men är inte den blåa nyasen lite väl ljus? Har för mig den är mörkare...

Tittade förvrigt på en boggi på en C6H häromdagen, och såg att det fortf. är trädetaljer! Otroligt. Däremot väldigt smutsiga, så det var svårt att se att det verkligen var trä (höll mig på perrongen, självklart).
Allt är ju relativt enl. Einstein, så även färger, men det går ju bra att klona och mörka ner färgen om man inte är nöjd!!!???

Jag vet inte om de nyare vagnarna (C5-13-14) hade trä som skydd för överslag, kanske blev nån "polyuruvinyletenvariant??" på 1970-80-talet. Vem vet? GBSF eller RobertE kanske?
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-07, 10:50   #7
GBSF
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Söder, Stockholm, Sweden
Inlägg: 652
Skicka ett meddelande via MSN till GBSF
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Allt är ju relativt enl. Einstein, så även färger, men det går ju bra att klona och mörka ner färgen om man inte är nöjd!!!???

Jag vet inte om de nyare vagnarna (C5-13-14) hade trä som skydd för överslag, kanske blev nån "polyuruvinyletenvariant??" på 1970-80-talet. Vem vet? GBSF eller RobertE kanske?
Tror faktiskt det är trä även på Andras generationen. Leder väl inte el och så, så det är väl billigt och bra? Inte massa plast som på nyare fordon..

Ska se till att leta upp bättre bildert på Andra generationens boggier då dessa ser lite annorlunda ut med antenner och dylikt.

Och interiören borde läggas tid på, även om den kan vara svårbyggd och eländig.

ALLA BILDER LÄNKADE, SÅ VI SLIPPER BRÅK OM DET.


C9 - Tunnelbanans Ferrari, i princip samma som C12-C15 med blå stänger, se nere för bild


C6h - Rullar än idag


C14h - såhär ser C12-C15 ut interiört


C4 - Under 80 och 90-talet


C4 igen - Notera hur lika C6 de är

Har en bild på orginal C4 någonstans men minns inte vart. Vita väggar och galon-soffor iallafall.
GBSF besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-06, 21:11   #8
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GBSF Visa inlägg
Snyggt! Ska inte vara ett SL märke i B-änden dock. Och hyttdörrart ska det inte vara i B-ämdrem.
Bra att du är på alerten, GBSF, för det är uppenbarligen inte jag. Halvsenil och halvblind som jag är hade jag fixat det på C4 (se bild) men sen tog minnet slut (mitt alltså, inte datorns) och det blev inte gjort på C13-14, men det kommer att göras, liksom SLoggan bort i B-änden på C14 ! Lovar! (tror jag?)
Bifogade bilder
Filtyp: jpg C4_working.jpg (91.2 KB, 139 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-06, 21:32   #9
X2an
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Stockholms län
Inlägg: 498
Standard

Jättesnyggt!

Ska jag vara ännu mer jobbig?

Vindrutetorkarna på C6-C16 ska "hänga" från taken och finnas på alla tre förstren (fram) Som på bilderna här
__________________
X2an!
X2an besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-07, 00:59   #10
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av X2an Visa inlägg
Jättesnyggt!

Ska jag vara ännu mer jobbig?

Vindrutetorkarna på C6-C16 ska "hänga" från taken och finnas på alla tre förstren (fram) Som på bilderna här
Rätt så, men ännu är jag inte klar med en ny hytt så då får det vara så som det är. Men om och när och kanske jag bygger en modernare hytt så kommer dessa saker med, men det är långt dit! Just nu får ni nöja er med den fiktiva hytten tills vagnarna får grönt ljus, sen kanske det blir gult och orange och nya reglage, vi får se?!
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-07, 18:52   #11
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av X2an Visa inlägg
Jättesnyggt!

Ska jag vara ännu mer jobbig?

Vindrutetorkarna på C6-C16 ska "hänga" från taken och finnas på alla tre förstren (fram) Som på bilderna här
Det gör dom nu!!! (Men det stämmer inte än så länge med hytten):

Några bilder på C14 i kvällsljus, efter senaste ändringarna, fungerande vindrutetorkare. ljusväxlingar, animerad förare och "rillat" tak. Förarväxlingen fungerar faktiskt när man byter vagn!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg lan_20120407_0000.jpg (90.8 KB, 116 visningar)
Filtyp: jpg lan_20120407_0001.jpg (78.9 KB, 115 visningar)
Filtyp: jpg lan_20120407_0002.jpg (95.0 KB, 117 visningar)
Filtyp: jpg lan_20120407_0003.jpg (110.3 KB, 117 visningar)
Filtyp: jpg lan_20120407_0004.jpg (76.3 KB, 115 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-06, 22:17   #12
GBSF
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Söder, Stockholm, Sweden
Inlägg: 652
Skicka ett meddelande via MSN till GBSF
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Bra att du är på alerten, GBSF, för det är uppenbarligen inte jag. Halvsenil och halvblind som jag är hade jag fixat det på C4 (se bild) men sen tog minnet slut (mitt alltså, inte datorns) och det blev inte gjort på C13-14, men det kommer att göras, liksom SLoggan bort i B-änden på C14 ! Lovar! (tror jag?)
Är otroligt snyggt! (Sagt det innan, men värt att sägas igen!)
Och märkte nu att X2:an har rätt om vindrute torkarna, det gäller alla Andra generationens Cx tror jag. Det blir bara bättre och bättre! Snart har vi ju hela vagnparken till Trainz! Du får säga till mina du vill ha bättre interiör bilder från Andra generationen då detta kan göra mycket för vagnarna. Kan lägga upp bilder på C4, C6 och C14, då dessa räcvker för att veta hur alla Andra generationen ser ut inuti!
GBSF besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:45.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009