![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]()
Snyggt jobbat DONJ-gubbar, med både ruttbygge å allt annat trevligt ni fabriserar fram
![]()
__________________
Ekan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Är det inte en Falutender som skymtar i bakgrunden? Så du har lyckats får den upp på spåret?
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Hej Korvtiger
Visst är det det. Spyfrog ha för mig ![]()
__________________
MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
Sånt här gillar jag att titta på - inte bara loken, vagnarna och spåren utan även naturen med häftiga björkarna. Totalt sett; snyggt!
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
Dessutom så har jag upptäckt vissa felaktigheter, t.ex. så går hjulaxlarna ur hjulaxelboxarna på ena sidan. Till råga på allt så släpper ju björnl allt mer detaljerade bilder på t.ex. Mallet lokens tendrar så det behövs ju ökas på detaljerna också nu.... ![]() Så det är ett tag kvar! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
fjompigtlok_fastnar.jpg
Även om Gästrikland är platt så går det förvånansvärt uppåt väster om Ockelbo. Därför fastnar lilla vackra (av bjönl underbart gjorda) men fjompiga Ockelbo trots att hon klonat sig i två strax öster om Brattfors när hon har fyra L vagnar i kroken varav 2 lastade. Men jag är inte heller helt säker på att vikten är korrekt för L vagnarna - de är ju under utprovning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]() Citat:
Nå om man skall tro Rolf Sten (och det skall man väl) så borde lok no 1 och 2 klara en tågvikt om 40 ton i 25 promille. Lok no 3, 4, och 5 bör klara 88 tons tågvikt. Så frågan är vad väger detta tåg med lok och last och vad har vi för stigning?
__________________
MVH / BjörnL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]() Citat:
Vad har du satt för "vikt" på en enhet träkol? ![]() Enligt Trainz släpade jag på 41 ton. Senast redigerad av spyfrog den 2012-04-26 klockan 22:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
|
![]()
Problemet med de höjdkurvor vi har att tillgå över Sverige är att de inte är så högupplösta som man kunde önska sig. Så vad gör man när det behövs flera olika höjder inom en ort? Jo, man får försöka göra det manuellt.... så här har jag påbörjat manuell terraformning av en välkänd ort längs DONJ. Målet är att få plats med smedjan och hyttan på realistisk höjd nere vid ån.
lokal_terraforming.jpg PS. Det har varit få inlägg från DONJ projektet här ett tag. Tyvärr är det mkt annat som tar tid nu så det går helt enkelt inte så fort framåt just nu. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|