![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
Bara i depåer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
OK. Då vet jag, var jag ska leta, om Lennart behöver bättre bilder.
![]() |
#3 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Med hjälp av Roberts lilla bild har jag snickrat ihop en Riktningsvisare (eller växellykta) och lagt på lite troliga coronor. Den är nu en tvättäkta mojunction. Laddar upp den för test strax. kl 17:00 Rättat fel med dubbla coronor på TUB RiVi L, ny i Download nu !
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-05-10 klockan 17:01. Anledning: Fel rättat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Testa Vällingy/ Råcksta! Där kanske man med telezoom kan komma nära nog, och alla växelvisarna är utomhus!
I depon där menar jag /edit |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
... det är frågan. Skyltarna är klara och sitter så att dom skall passa mina tunnlar, om och när de blir klarna, men genom att justera trackside-taggen kan ni nog få dom att passa på perongkant eller tunnelvägg.
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Sketsnyggt Lennart!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
... jag har lyckats tillverka en Perrongklocka som fungerar och har nattbelyst urtavla. Man måste lägga till "Clock Rule" i Edit Session - Add.
Genom att studera några enkla skript, och anpassa dom, har jag lyckats få klockan att fungera perfekt. Detta är ett sceneryobject som heter "Tunnelbana Perrongklocka" och jag rekomenderar att ni sätter ut den en bit från en station och vrider den rätt och justerar höjden innan ni drar den på plats (och släpp inte "LeftMouseButton" förrän den är där ni vill ha den för sen är den svår att fokusera eftersom själva stationen brukar hamna i fokus.
![]() |
Taggar |
tunnelbana |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|