![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2010
|
![]()
Länge sedanjag skrev här på forumet, men känner för ett litet inlägg som kanske passar här, eller kanske inte.
Jag tänker kort och gott som så, när jag bygger i trainz, att jag först tillverkar själva världen. Så här ser världen ut, och såhär går alla banor. Sedan hamnar i sessionen, de olika scenariorna som jag tänkt mig, samt alla dess regler, inställningar och specialer. Vill jag bygga något annat scenario, tex, en liten tidsepok med bara ånglok och andra scheman/tider, utgår jag återigen från min grundvärld, men i e ny session, lägger jag alla gällande regler, specialer och scheman. Jag tänker redan när jag bygger min grund värld, att den skall innehålla "kulisser" som passar till mångas olika ändamål och scenarior. Jag använder inga lager alls. Så tänker och bygger jag, med framgång. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
När du sen vill göra en ny session så börjar du med att öppna din "grundvärld" (session) och sparar den med ett nytt namn, innan du börjar modifiera den! Perfekt! Om alla anammar din metod så är problemen reducerade till nästan noll. Det är det vi försökt säga i många år nu. Och det kan kanske inte förklaras på ett tydligare sätt, så att alla förstår?
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2012-06-13 klockan 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|