![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Ska bli intressant vad Fredrik kommer att reagera. Har Fredrik fått alla pengarna nu?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Nej MatsH,
jag har inte kontaktat Fredrik av den enkla anledningen att jag inte visste att han köpt loket och 3Dmax-filerna av någon. Jag har förgäves försökt utröna vem konstruktören var, men om modellen tillhör Fredrik skall jag givetvis kontakta honom och inhämta hans synpunkter !
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej lan!
Om du får tillåtelse av Fredrik, så skall förbättringar gå till båda Trs och RW. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Jaså, bestämmer DU det? Jag har kontaktat Fredrik och det är han som bestämmer detta, vad jag förstår! Men OM Fredrik ställer 3Dmax-filerna till mitt förfogande kommer jag att göra vissa saker, såsom öppningsbara dörrar, animerade koppel m.m. Sedan kommer 3Dmax-filerna att vara Fredriks och om han vill låta någon använda dom till RW är det hans beslut. Jag bygger för TRAINZ och inget annat !!!!
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Ta bort detta, missade visst en rad!
![]() |
#6 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ian har kontaktat mig och han är den förste som faktiskt kontaktat mig sedan Mats S gav upp Trainz och jobbet med CW-Rc. Ian kommer få tillgång då jag sedan tidigare erbjudit filen till den som är villig att jobba vidare.
Självfallet så får alla som CW-Rc denna uppdatering då. Så lite fakta om CW eftersom det finns en rad olika uppfattningar ![]() Det är över 3 ½ år sedan så jag har inte alla siffror färska men jag har för mig att jag betalade 12 000 för jobbet (edit: fel siffor). Innan dess hade jag testat en spelutvecklare i Indien som erbjöd att bygga modeller till företag och privatpersoner. Han fick testa att bygga Yo1 och T43 vilka tillsammans kostade mig 11 000 men som dock inte höll den kvalité jag önskade. Jag tog en chansning där Yo1 var någorlunda men när T43an kom kände jag att detta kommer aldrig kunna funka mer andra modeller. CW-modellen har inte sålts i 200 ex ännu och har en bra bit dit. Det är David Cathro som byggt loket och är en otroligt skicklig 3D-byggare. Han är den mest skicklige 3D-konstruktör som jag kommit i kontakt med och hans jobb talar för sig själv. Här finns en renderad bild på CW-loket http://s3images.coroflot.com/user_fi...WGianKBL2F.jpg där han tagit bakgrunden från ett foto och renderat in loket. Ser rätt okej ut tycker jag. Man kan lätt ta det för ett foto allt sammans. Man kan ta en titt här också http://www.coroflot.com/DCDC/3D-Work Rätt okej prylar han gjort ![]() Senast redigerad av Fredrik den 2012-10-04 klockan 21:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Nu är det väl så att om jag inte missminner mig så trainz versionen ganska mycket efter RW-versionen i utveckling och att allt som sades för alla dessa år sen begett sig käpprätt ner i diket. Så att om lan nu vill göra lite trainz-exklusivt material så är det( i min enskilda åsikt) inte mer än rätt och helt klart berömvärt.
![]() |
#9 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
MSTS har det mycket bättre, all instrument, både äldre och modernt har full aktivitet. MSTS är ju tio år gammal spel, så jag fattar inte varför inte RW har sån som är modern simulator. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() Citat:
Jag UNDRAR varför detta har skett?? Kan det vara så att ni bara inte TAGIT ER FÖR ATT FRÅGA OM MATERIALET? Det är ju knappast en hemlighet att dom som hade ansvar för trainz modellen försvunnit från forumet (Vilket jag nog också gör snart.) Medan Swen fortfarande håller på, han har fortfarande ansvaret för RW modellen. Hade någon bara bemödat sig att fråga så hade det nog inte varit några problem att få tillgång till modifikationerna han har gjort. Inte konstigt att detta forumet är på väg åt H****e när detta är en accepterad mentalitet. Vore det inte gynnsamt för alla om man faktiskt kunde samarbeta? Blir uppriktigt förbannad när jag läser hur folk resonerar.. Vi har ALLA betalat för modellen, då ska vi väll även ha lika rätt till att ta del av utvecklandet av den? Om det inte är så det ska vara, ja, då kommer jag inte ha fler modeller ni får ta del av här på forumet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2004
|
![]()
Hur gör man för att få hytterna i Rc-loken jag har i Trainz 2009 sedan tidigare?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Veteran
|
![]()
Beskrivet i post #104 på denna sida!!
![]() |
#13 |