![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har laddat ner michael-h överföringsvagnar och produkter. Tagit mig, en liten snabbtitt på dom. Idén bra, så länge det rör sig om slutna vagnar, där godset inte syns. Men skiter sig, med öppna vagnar, så som O-vagnen. Då man gärna vill ha olika gods på dom. Man skulle nog få göra en uppsjö utav O-vagnar, med olika produkter som produkter.
Tog även en snabbtitt på rampen och blir mer och mer nyfiken på min idé om ett tredje koppel mitt i vagnarna. Undra om Svenolov ser någon möjlighet, med detta via skript på något sätt. Kanske rent av, går att lösa på något annat sätt, än ett tredje koppel.
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Mycket mycket imponerat. Bengan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... mitt i den häftiga överföringsvagnsdebatten, som är mycket intressant, men just nu ligger på is hos mig, så vidareutvecklar jag Tp (och parallellt T23) för att få dom så bra jag förmår. Ekan kommer att ta över T23 alltefter vi får till den som vi vill ha den. Men Tp försöker jag bygga på och utveckla allteftersom tips och förslag inkommer! Senast justerat boggin så att motvevar och annat stämmer. Skuggan från gångbordet är vidareutvecklad och loket har justerats en hel del, mycket tack vare relys engagemang och goda påpek ! Men mycket texturfixande återstår ännu !
Några bilder på det nämnda:
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Mycket snyggt Lennart! Det ser riktigt bra ut (för själv har jag aldrig sett något sådant lok i verkligheten
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Mycket fint Lan och Bengan.
1. Vart hittar jag överföringsvagnarna? 2. Bengan jag gillar faktiskt din överförings ramp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
http://www.e-buzz.se/forum/showpost....0&postcount=30 Punkt 2. Tack, men tyvärr så är det inte min. Du finner den, tillsammans med dom andra grejerna på DLS.
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... finns här en riktig guldgruva till bilder av Krister Persson:
http://www.jvmv2.se/forum/index.php?id=118626 Sist i posten finns länkar till alla Kristers bilder (de äro legio!)
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|