![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]() Citat:
Det du säger är till stor del väldigt sant. Men som RW fungerar idag så har du tre olika "svårighetsgrader"men alla är lika svåra. Blueprint systemet i sig är något som behöver ändras, för det är onödigt krångligt och jävligt att göra saker för simulatorn.. Och om man ska få något att bete sig någorlunda verkligt (dvs, att det inte accar och bromsar som en bil) så får du se till att loket inte har några hästkrafter samt att vagnarna inte har några bromsar. Du har rätt i det du säger, att det kanske inte är så roligt för dom som bara vill se tåget passera, om man måste vara nogran med hur allt fungerar. Men eftersom att dom tänker använda sig av "svårighetsgrader" så hade "expert mode" kunnat vara svårare än vad det är (och om man inte vill ha en realistiskt körupplevelse så behöver man ju knappast använda expertmode eller?) För ett 600meter långt containertåg stannar inte från 120km/h på mindre än 500 meter, för att sedan vara uppe i 120k/h på ytterligare 500 meter, och det måste nästan vara tråkigt för dom som bara vill se tåget passera. Personligen önskar jag att det som påstår skulle vara "svåraste svårighetsgraden" skulle vara något verkligare än vad det är nu, och att det skulle finnas möjlighet för dom som inte vill ha den upplevelsen att slippa den, det är inte ens svårt att genomföra om man nu är en kompetent spelutvecklare. Sedan hade det varit fantastiskt för oss få som faktiskt producerar material för den här simulatorn, om dom kunde förbättra sitt idiotiska import och export system samt göra om alla blueprints så att det är lättare att producera saker. Även ett scripting library hade varit bra så att man kan producera välgjorda prylar. För det är inte värt det att producera material när det är så förbannat krångligt att få in det i simulatorn.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 919
|
![]()
Skulle det inte gå att ha både bra grafik och bra fysik? Och man väljer själv i options, man vill ha Railworks som ett spel eller en simulator. Så skulle jag vilja ha det!
__________________
Mvh Pirpen |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]()
Jag kan förstå besvikelsen och delar delvis önskan om både bättre grafik och bättre fysik.
Men mest besviken blir jag över forummedlemmar som beter sig som barn i en sandlåda! ![]() /æ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
|
![]()
Hej!
Man ska vara glad att det finns tågsimulator över huvud taget! Vill man ha bra fysik, försök då bygga tåg som har bra fysik som möjligt. Grafik är jag mycket nöjd. Sluta gnäll och gör något bra istället! Tack! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
När det gäller att göra lok och vagnar för RW så är det extremt otympligt.
Importsystemet är inte det minsta plannerat och det kräver rätt mycket tid att importera ett lok, om du sedan ska ha ett avancerat lok måste du vara väldigt script kunnig, särskillt eftersom att RSC inte tillhandahåller NÅGON information kring scripting för simulatorn. Att göra ett lok som beter sig naturliga är fullständigt möjligt via blueprint, men kräver omfattande resurser för att genomföra, och då tycker jag i ärlighetens namn att skaparen också har rätt till ersättning för de han skapar. Hade förutsättningarna för att ett tåg skulle bete sig naturligt, funnits i simulatorn redan från början så hade allt varit mycket lättare, framför allt så behöver RW ett nytt sätt att få in modeller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
|
![]()
Ersättning? Du kanske vill ha någon form av donation? Precis som newS.
Jag får nog ingen donation för min rutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]() Citat:
Men jag förstår dom som gör det, för kostnaderna för dom flesta programvarorna som RW kräver för att göra modeller (Om man inte använder Blender) är väldigt höga, nu har jag tur för att jag har haft tillgång till student licenser, men har man inte det så sitter man och betala rätt omfattande pengar för att andra ska få gratis saker utöver att man lägger omfattande tid på att lära sig programmen och bygga modellerna. Men detta har inget med ämnet i sig att göra, kan bara säga att jag hoppas på fler plug-ins och nytt sätt att få in modellerna så att det gör det lättare för oss som producerar material. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|