Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-09-08, 23:24   #16
ekv
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Umeå, Sweden
Inlägg: 147
Standard Lite strul

Tack Lan för ett fantastiskt arbete!
Det uppstår ett litet fel då jag i en session försöker programera in en körväg för baklastaren. Lägger ut trackmarkers på det osynliga spåret och tilldelar baklastaren en lokis. Sedan är det meningen att baklastaren själv, alltså AI-drivern, under spelets gång ska köra baklastaren till de olika trackmrkers i en viss ordning - i en loop. Då kör AI-drivern baklastaren, men långsamt - mindre än 1 km/tim - fastän högsta default hastigheten är 65 km.

Felet beror kanske på att jag tänkt fel eller du har kanske hört om denna konstighet av någon annan? Det är kanske inte meningen att baklastaren ska betraktas som ett vanligt lok?
__________________
Trucken
ekv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:53.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009