![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
|
![]()
Hej!
Jag följer utvecklingen och tycker du är fantastiskt duktig! Grattis!
__________________
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2013-10-12 klockan 19:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Sundsvall
Inlägg: 25
|
![]()
En sak som jag grubblat på är om loken verkligen haft axeltrycksskyltar?
- Jag kan inte påminna mig det och jag har inte några bilder på loken med detta heller i arkivet. Axeltrycket ansåg man väl vara tillräckligt....ja man resonerade väl lite som Rolls Royce som hade en (eller ett par) bilmodeller där man inte angav motoreffekten i detalj....det stod bara Horsepower : Enough! (Tillräckligt alltså). Det lär vara tillräckligt axeltryck även på Dm3. Kanske därför man skippade axeltrycksskyltar? /Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Intressant detta! De är lätt att plocka bort men jag vill ha full visshet först, och om det var generellt ????
Citat:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
.. som vanligt alltid något man inte klarar av. Dessa Cerisröda "stripes" har jag svårt att få "smooth", men jag får väl ta ett nappatag med dom igen! Det är ju egna mesher som ligger utanpå loket så det borde gå !?
Jo då Ekan, det går att göra runda fina hörn! Jag har just kommit på hur ! Men jag tänker inte tala om det för någon ![]() Jag kommer att uppdatera Dropboxfilerna med det senaste i morgon, så ligg lågt ett tag.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2013-10-12 klockan 22:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 079
|
![]() Citat:
![]() Även om det kostar några polygoner extra, men det är sådant där som skilljer agnarna från vetet när man snackar "supermodeller". Och som sagt, stressa absolut inte för min skull, är inte hemma på min egen dator förrens i morgon em, och ju mer du har hunnit fixa/rätta till, ju mindre "gnäll" kommer du att höra från mej, hehe ![]() ![]()
__________________
Ekan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Det märkliga är att det reducerade polygontalet ordentligt när jag kom på tricket!
Om nu detta skall bli en "supermodell" behöver jag dina kunskaper om texturarbete. Nitraderna t.ex. är rakt av kopierade från dina texturer men behöver kanske någon förstärkt skuggning och tillrättning. Ibland ångrar jag att jag inte gick upp till 2048-texturer, men nu är det som det är. Nitstrukturen kring fönstren är svår i 1024 men jag hoppas du hittar nåt! Liksom vissa skuggningar som kanske måste rättas till för att se bra ut. Vi hörs! Citat:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Örtofta
Inlägg: 371
|
![]()
Ser bra ut LAn men jag har en fråga som jag har tänkt på. När tror du att dm loken kommer till download:s sidan.
__________________
_____________________________ Sj Gp3119 f.d VGJ:s lok nr 29 |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|