![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 378
|
![]()
Finns en rutt förbi Borlänge till Trainz eller MSTS/OR som jag kan utgå ifrån med lite testkörningar, för att se skyltars- och signalers placeringe, hastigheter m.fl?
__________________
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 852
|
![]()
Hehe, Alvesta ligger ju i Småland.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Sävsås, Hyltebacken
Inlägg: 422
|
![]()
Precis, är det inte Avesta du menar, Avesta Krylbo ( Avky)?
![]()
__________________
Mange |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Fast ska man till Alvesta från Borlänge är det ju fortfarande samma spår...
![]() ![]()
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Fick du inte till det med DEM-data eller har du valt att inte använda det?
Om man kommer från Ludvika och åker in mot spår 5 vid plattformen har man, vad jag kommer ihåg 60 km/tim. Allt annat är 40km/tim. När jag bygger så använder jag normalt sth 40 på stationer och sth 80 eller 130 på linjen och sedan försöker ja ändra när allt är klart. När vi kör godståg så är det normalt sth 100 på tåg med lastade vagnar och 120 med bara tomvagnat, dock har de flesta tåg inte broms för mer än 110km/tim. Så även om banan har sth 150 så får vi inte köra fortare än 100/110/120. Om det finns vagnar med avsstängd broms (trasig på ett eller annat sätt) så minskar sth ibland ned till 80 km/tim. När jag bygger mina gammelbanor från början av 1900-talet så använder jag sth 30 på station, sth 60 med godståg och sth 90 med vissa persontåg, sedan så kan ju kuror och annat minska hastigheten men det vet du ju redan. Eftersom jag jobbar i Borlänge och kör på dessa spår dagligen kan du tala om vad du vill ha bilder/film på så skall vi se vad jag kan åstadkomma... ![]()
__________________
M v h /Pursche |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
Inlägg: 1 378
|
![]()
Jag har inte hittat nån lösning för ASTER GDEM-Datan. Så jag använder SRTM så länge. Men det är låg upplösning och dåliga backar så jag får fixa mycket själv...
Tackar för tipsen. ska ändra i banan när jag jobbar med den. Sedan skulle jag ha en massa bilder. en bra källa på Uppsala C är Jvgsfoto.se, som har bilder över hela stationsområdet och båda utfarterna, vilket är väldigt användbart som källmaterial.
__________________
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
jag använder också STRM-datan och har 10 promillesbackar åt alla håll. ungefär som i verkligheten. över 20 promille används sällan i Sverige.
__________________
M v h /Pursche |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
rw-rutter |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|