![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Bilder på förarplatsens reglage skulle vara bra, annars blir det Kirunasvängen. I övrigt har jag det mesta.
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
Vackert! Jag älskar spårvagnar, så detta värmer i hjärtat.
![]()
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
... som ni kan bedriva under mörka vinterkvällar
![]() Alla Skylter på M5 blir egna mesher och går att dölja genom att sätta mesh-containerns auto-create = 0. Alla skyltar är mappade på en textur som heter skyltar.tga med alpha-texturen skyltar_alpha.bmp. Dessa kan man ändra och få fram andra vagnsnummer, linjer och destinationer. Detta är ett jobb jag INTE tänker göra ![]() Den M5 jag kommer att ge ut är M5 nr 71, linje 4, Majorna-Getebergsäng, resten är upp till var och en ![]() Linje 4 förlängdes sedemera i väster till Sannaplan och i söder till Mölndal. Linjesystemet 1907 bifogas som PDF. Texturerna i Skyltar Texturer.rar Resten av bilderna visar var de olika skyltarna är mappade. Typsnittet är Gill MT Lycka till ![]()
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Mycket stiligt arbete Lennart! Kul att du gör just 71'an, det är den som nyss (2010) kommit hem från USA. Men jag undrar faktiskt om dem verkligen haft M5-märkning (dock jättelätt att ta bort för mig om jag vill göra 186/190 som vi har i Malmköping), men det vet du som Göteborgare (och äldre dessutom) säkert bättre än mig
![]()
//Joakim Wahlberg Senast redigerad av Jockes den 2013-11-27 klockan 17:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
... jag får väl trots det försöka slutföra GS M5, men sen vete den om det blir nåt mer.
Dagens eskapader:
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Fixar bilder på hytten till helgen då jag jobbar där och gällande M5 märkningen är de ingen big deal men ska kontrollera den på lördag. Och återkommer med bilder från Ringliniens Vagnhall
![]()
![]() |
#7 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Då intresset verkar så lågt, så vet i katten om jag vågar fråga dig om ett släp är på G också. Hittar inget ritningsunderlag för en sådan från Göteborg bland mina ritningar, bara på en massa SL (SS) vagnar från Stockholm.
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
... snabbt svar va ? (Hur går det med malmvagnarna ?
![]()
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|