![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]() Citat:
Henne släppte du med olika storlekar på texturerna eller om det var, fler texturer som man själv fick byta ut. Hur som helst, så finns dessa texturer för nedladdning i samma tråd. Low http://www.e-buzz.se/forum/showpost....6&postcount=80 Medium http://www.e-buzz.se/forum/showpost....2&postcount=78 High http://www.e-buzz.se/forum/showpost....9&postcount=81
__________________
Bengan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
för bantade modeller
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 72
|
![]()
Först ett mycket varmt tack för hela det fantastiska "Göteborgspaketet" om jag får kalla det så. Med spårvagnar, räls, gator och torg och nu hela Drottningtorget. Mycket läckert! - och mycket uppskattat. Bara en liten sak - även om jag inte gillar att ha synpunkter på det du gör för det är alldeles för bra för det. Dock - det hus du kallar SJ-huset är i själva verket Västgötabanans stationshus. De två persontågsspåren anslöt precis där planket och de tre bilarna står på din "nedladdningsbild". I bottenvåningen fanns stor väntsal, biljettluckor, kiosk och resgodshantering. I huset i övrigt tror jag att VGJ's administration satt, men där är jag inte helt säker. Däremot stod det "Västgötabanan" med stora bostäver på husfasaden som vetter mot torget/platsen. - Tror inte jag har fel om detta.
Måste också erkänna att jag, när husen runt torget började dyka upp, hoppades att du även skulle ta med detta, för mig särskilt viktiga hus. Och så fanns det plötsligt för nedladdning. En härlig överraskning. Beklagar även min tysthet under ganska lång tid och frånvaro av uppskattning. Den finns dock i det tysta hela tiden. (kanske inte bara jag som tycker så). /Torpet (Olle) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... nu när du säger det borde jag ha vetat det, men det övertogs väl av SJ när VGJ försvann ?
Citat:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... ett av de kvarvarande hotellen. Runt centralstationen fanns många hotell förutom Eggers och Palace fanns Hotell Kung Karl som revs när man förstörde Nordstan. Mitt emot Palace låg Grand Hotell Haglund, Savoy och Hotell Göta Källare.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... står Johanna staty och blickar ut mot väster. En av Göteborgs monumentalpersonligheter omgiven på 3 sidor av spårväg.
Med lite kompromissande fick jag henne och baljan hon står i att underskrida min Lowpolygräns på 600 polys ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 72
|
![]()
Jodå, visst tog SJ över det hela vid övertagandet av VGJ. Men stationen var kvar så länge gamla VGJ levde ända fram till Göteborg - våren 1967. Och väntsal och biljett försäljning fanns åtminstone kvar till 1966, då jag åkte där och köpte biljett för sista gången. Och jag tror att det då fortfarande stod Västgötabanan på huset. Hur huset i övrigt användes efter SJ-övertagandet vet jag inte - sannolikt någon form av administration.
Noterbart är det bevingade hjulet över de två gallerportarna på byggnadens sida. Det var där man kunde gå direkt ut på gatan från perrongen utan att gå igenom väntsalen. Men det finns säkert många som vet mycket mer än jag om detta. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|