Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-01-28, 17:32   #1
P-lutt
Medlem

Reg.datum: Oct 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mibl Visa inlägg
Jag har testat scenariot två gånger nu och det funkade båda gångerna. Troligtvis får du fel vid första och sista stationen för att du är försenad vid dessa stationer. Mellanstationen Rainham saknar tidsangivelse av någon anledning och därför klarar du dig där. Prova på nytt och stå på lite mer. Man kan faktiskt vara närmare en minut för tidig vid första stoppet utan att ha kört för fort. Lycka till!

/Micke
Tack för ditt svar Micke!
Jaha, du tänker så...ja ska prova å ha lite mer koll på klockan då.
Tack!
P-lutt besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2014-02-10, 15:29   #2
Jacmob01
Medlem

Reg.datum: Sep 2011
Standard

Ljudet på vissa rutter fungerar inte (alltså inte bara övergångar som jag har klagat på i ett bra tag nu ) När jag placerat ut ett ljud på en bana, sparar, lämnar rutten och går tillbaka till den så spelas inget ljud, det enda som finns är det som kommer ifrån tågen. Är verkligen less på det här!

Fyrpunktsbanan Senaste versionen: 1.1

Karlsborgsbanan Landskapsbygge in progress
Jacmob01 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-02-10, 15:42   #3
Alexander_A
Medlem

Reg.datum: Mar 2011
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jacmob01 Visa inlägg
Ljudet på vissa rutter fungerar inte (alltså inte bara övergångar som jag har klagat på i ett bra tag nu ) När jag placerat ut ett ljud på en bana, sparar, lämnar rutten och går tillbaka till den så spelas inget ljud, det enda som finns är det som kommer ifrån tågen. Är verkligen less på det här!
Hjälper det om du startar om TS och sen testar? Så är iallafall fallet med signaler som "försvinner"...
Alexander_A besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-02-10, 16:52   #4
Jacmob01
Medlem

Standard

Nej, problemet är kvar Problemet må vara ganska litet men det dödar min vilja att bygga i railworks om allt inte fungerar som det ska x(

Gammal 2014-02-10, 18:08   #5
Hgv
Medlem

Reg.datum: Apr 2007
Standard

Jag har en känsla av att ljud försvinner när ens dator/ljudkort inte riktigt orkar med. Ibland kan t.ex. motorljudet försvinna på ett tåg för att komma tillbaka en stund senare.
Hgv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-02-10, 18:52   #6
Jacmob01
Medlem

Standard

Tja, min dator är ganska gammal (7 år, acer laptop och vista ) så där kan nog problemet vara. Fast det ända jag kan tycka är konstigt är att på GWL (Great Western Line) och Bergslagsbanan fungerar allt ljud som det ska...

Gammal 2014-02-10, 20:31   #7
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jacmob01 Visa inlägg
Tja, min dator är ganska gammal (7 år, acer laptop och vista ) så där kan nog problemet vara. Fast det ända jag kan tycka är konstigt är att på GWL (Great Western Line) och Bergslagsbanan fungerar allt ljud som det ska...
Det hänger också hur stora rutter som kan avgöra. Om det hade varit min rutt så klarar inte din dator av.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:38.