![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
|
![]()
Bara jag som tycker att jag lyckats få öresundstågens karaktäristiska grön-lila färg helt rätt?
![]() 2014-06-10_00001.jpg Fattar inte vad som är fel! Ska göra om UV-mappningen imorgon kanske är den som galen. Här kanske finns något? Namnlös.jpg
__________________
//AlleDahlle ![]() Øresundståg (X31K) Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
|
![]()
Problemet kan vara att du använder .DDS. Jag prövade själv att använda .DDS en gång men det visade sig bara vara en extra börda. Min rekommendation till dig blir således att du använder dig av .bmp när du håller på med UV-mapping och sedan kan du, om du känner för det, konvertera dina .bmp till .ace med RWs egna tool i ursprungsmappen.
![]() Bra jobbat med modelleringen Alle, ser stabilt ut ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
|
![]()
Jag testade att göra en låda och då fungerade det fint med .dds. Läste på ett engelsk Railworks forum där de rekommenderade eller snarare sa att i de nyare versionerna skulle .dds fungera utmärkt.
Uppenbarligen gör de inte det! Känner att detta med textur inte är min starka sida. Men nu vet jag vad jag behöver träna på under sommarlovet. Träning ger ju färdighet! Ska pröva ditt sätt senare idag och berätta hur det gick. Annars ser det rätt ut med texturen i blueprinteditor? Man ska skriva in den i de fälten som jag gjort? Och tack! Ditt ser också väldigt stabilt ut! ![]()
__________________
//AlleDahlle ![]() Øresundståg (X31K) Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
Primary named texture set är inte din huvudtextur till tåget. Lämna rutan tom
![]() Den entiteten används till tåg som har nummer på sig, och "primary named texture set" är alltså en set texturer med nummer. Tjustigt tåg! Kanske militären är intresserade av. Stealh-tåg ![]() EDIT: Använd .ACE! Det är standard filformat till TS2014! Finns konverterare i installmappen. Sök efter RWAceTool ![]() \Steam\SteamApps\common\RailWorks\RWAceTool.exe
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE Senast redigerad av Kungsfisk den 2014-06-11 klockan 12:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
|
![]()
Får fråga dem!
Jag vet att det ska vara .ACE. Men 3DS Max låter mig inte välja en textur i det formatet, eller det kanske inte behövs? Ska jag ha två olika format ett som Max gillar ex. .dds och sedan en .ACE? Eller?
__________________
//AlleDahlle ![]() Øresundståg (X31K) Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
Kort svar på ditt senaste påstående är JA
![]() Jag göra alla mina texturer i .png och använder dem i max (och för att de kan konverteras av RWacetool och de innehåller en alphakanal). När man sedan exporterar till RW, kommer RW endast leta efter namnet. Efter du exporterat din modell till .igs via max, konverterar du dina texturfiler. Obs, de måste ligga på samma plats som sökvägen till texturerna i max och heta samma sak. Såhär gör jag ![]() Tilldelade texturen nosdetaljer4.png till modellen och exporterar. Direkt därefter öppnar jag rwacetool och konverterar nosdetaljer4.png till nosdetaljer4.ace. Nu måste jag exportera/updatera blueprintet för att få allt att synas i spelet. Öppnar modellens blueprint och trycker f7, tar typ en femton sekunder eller så. Du kan se i utskriften att dina texturer uppdateras! Prova ladda tåget i RW (man måste inte starta om RW för att det skall gälla, räcker med att låta det vara i huvudmenyn och sedan ladda om kartan). Hoppas det är till hjälp!
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
|
![]() Citat:
__________________
//AlleDahlle ![]() Øresundståg (X31K) Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|