![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
|
![]()
Kort svar på ditt senaste påstående är JA
![]() Jag göra alla mina texturer i .png och använder dem i max (och för att de kan konverteras av RWacetool och de innehåller en alphakanal). När man sedan exporterar till RW, kommer RW endast leta efter namnet. Efter du exporterat din modell till .igs via max, konverterar du dina texturfiler. Obs, de måste ligga på samma plats som sökvägen till texturerna i max och heta samma sak. Såhär gör jag ![]() Tilldelade texturen nosdetaljer4.png till modellen och exporterar. Direkt därefter öppnar jag rwacetool och konverterar nosdetaljer4.png till nosdetaljer4.ace. Nu måste jag exportera/updatera blueprintet för att få allt att synas i spelet. Öppnar modellens blueprint och trycker f7, tar typ en femton sekunder eller så. Du kan se i utskriften att dina texturer uppdateras! Prova ladda tåget i RW (man måste inte starta om RW för att det skall gälla, räcker med att låta det vara i huvudmenyn och sedan ladda om kartan). Hoppas det är till hjälp!
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
|
![]() Citat:
__________________
//AlleDahlle ![]() Øresundståg (X31K) Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
|
![]()
Tror att det löste det! Men jag fattar inte varför vissa edges rundas av ungefär som när man tar "soften edge" i maya. Om ni nu vet vad det är! Har ni någon lösning på detta? Syns rätt tydligt överallt
2014-06-11_00002.jpg
__________________
//AlleDahlle ![]() Øresundståg (X31K) Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Du måste markera specifikt vilka edges du vill ha runda, annars blir alla edges rundade.
Då uppstår shading errors i maya på grund av att edges som ska vara hårda inte är det. Prova markera dom kanter som ser konstiga ut och applicera Harden edge så ska det fixa problemet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
|
![]()
Okej så det räcker alltså inte att bara markera de man vill ha "soft" och använda "soften edge"? Man måste även ta alla de som ska vara hårda och använda "harden edge"?
__________________
//AlleDahlle ![]() Øresundståg (X31K) Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 2 513
|
![]()
Jag brukar bara markera det som ska soften på och göra det, sedan om jag får ett sådant resultat på någon närliggande edge kör jag en harden edge på den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
|
![]()
Antar att sådant resultat syftar på vad jag har runt mina fönster etc.?
__________________
//AlleDahlle ![]() Øresundståg (X31K) Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|