![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... fick just heltäckande ritningar på bl.a. ABCo2c, den sovvagn som gick i kontinenttrafiken och som jag tror var blåmålad där !? Om det blir av så blir det den gängse uppsättningen texturer därtill.
![]() ![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Hej.
Lan jag har hittat ritingar på personvagnar. http://www.mjhobby.se/texter.asp?url...r\Personvagnar
![]() |
#3 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Dom här nitade vagnarna, har jag inskannade. Bara att hojta till om du finner något att nappa på.
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
... jag vet att ALLA vagnar önskas men jag måste också begränsa mig.
ACo2c blir det INTE beroende just på att den var gjord för kontinentrafiken med en korgbredd på 2,7 m för att uppfylla kontinentens normalprofil. Detta var nog den enda SJ-vagn som varit på kontinenten eftersom alla andra svenska vagnar var för breda. Men jag har börjat pilla på Co14 Sovvagn och har vissa planer när det gäller dag- resp. nattinredning som kanske framgår av bilden, men vi får se om jag kan lösa övergången mellan natt och dag ![]()
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Ännu en 30-talare. Underbart Lennart!
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Supersnyggt!!! Nattågsvagnar är verkligen inte nåt vi har jättegott om, så ska bli kul att se dem!
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
... tack vare oooooliiiidlig värme ute och ett kallt gôtt arbetsrum inne
![]() Det blir den sedvanliga uppsättningen texturer i texgroupen. Sen har denna sovvagn en skriptad (hör och häpna) möjlighet att välja vilken inredning man vill ha - dag ger kupéerna inredda som sittvagn och natt ger bäddade sängar och neddragna rullgardiner (nästan - för att dölja de "australiensare" som sitter och kör huvut genom mellansängarna): Lite bilder på ekipaget i väntan på upload:
![]() |
#8 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Snyggt, Lennart.
Kul grej att kunna välja inredning från dag till natt. Tänk om man kunde synka detta till klockan på något sätt istället, så att man ställde in en tid på vagnen t.ex. 22:30 - 07:00. Så att den byter inredning av sig själv, men då behövs väl skriptgurun svenolovs hjälp om det överhuvudtaget går att göra.
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|