![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
|
![]()
Hallå igen
![]() Bankandet och skärandet fortsätter och vi har nu passerat Fårhult. Vi har också tänkt släppa en beta inom en inte allt för avlägsen framtid. Detta gör så att vi måste ha byggnader och liknande relativt snart. Då får jag ta och bygga i Gmax igen. de byggnader som jag har gjort är Fårhult och Ankarsrums stationer. Västerviks verkstad kommer också att göras, men då behöver jag åka till Västervik och skaffa ritningar. Här kommer också bilder på det ofärdiga arbetet ![]()
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Byggandet flyter på när man inte har texturbilder. Det blir bara en "naturell" byggnad. Dock kan det bli problem när man ska bygga saker som sitter i förhållande till varandra: t.ex. plattformstaket till Västerviks station
![]() En bild på schabraket:
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2013
|
![]()
Se där! Nu blir det snart dags för mig att placera ut dessa lådor
![]() Snyggt! ![]() ![]()
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2013
|
![]()
...heter en bok av Albert Engström. Den blev sedermera film, som utspelar sig till viss del i Totebo. Men vi är inte i Totebo, vi är betydligt längre norrut. På bilderna ser vi rälsbussen mot Hultsfred passera försignalen till Jenny, stationen närmast Västervik. Om ett par minuter kommer rälsbussen att passera den ännu icke byggda banvaktsstugan i Rödsle, och om ca 15 minuter anländer den till Verkebäck.
Arbetet har för en tid avstannat på HWJ, dels för att jag har börjat gymnasiet och dels för att legotrainzman haft problem med 3D-modellerandet. Men ikväll var det dags igen, så landskapsavsnittet ni ser på bilderna byggde jag ikväll.
Bygger smalspåret Hultsfred-Västervik i Trainz 2010 tillsammans med Legotrainzman. ![]() Senast redigerad av Norrköpingsbo den 2014-10-08 klockan 21:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
på 3D-fronten händer det (tyvärr) inte så mycket
![]() ![]() ![]()
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Tjusig bana ni bygger på
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Hallå igen. Efter mycket dötid (det var två månader det hände något här senast...) så är det kanske lite passande med en uppdatering
![]() ![]() Bygget hittills är att Hfp (Hultsfred-smalspår) är klart medans Hf (Hultsfred-normal) fortfarande har kvar mycket arbete i södra änden... Jag glömde att skissa upp den också... jaja, ingen skada skedd, jag får åka dit någon annan gång ![]() I bildserien får vi följa rälsbussen YP 888 under festivaltrafiken. På första bilden står hon inne på spår nummer 6 i Hultsfred. Efter det passerar hon V-försignalen för Sjövägen Sedan har vi stannat vid en "innofficiell hållplats" där vi släppte av en resande, (vi kör ju ändå för folket...) Översiktsbild vid stoppet Sedan kommer en halvfärdig bild vi idrottsplatsen. Här ska det sedan komma upp hus på högersidan och en ljudsignaltavla på vänstersidan.
![]() |
Taggar |
3d-design, hultsfred, ruttbyggande, smalspår, västervik |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|