![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
Fan, jag glömde att bocka för Aktivera cylinder utlopp. Ställde bara på och av loket. Gör ett nytt test, när jag kommer hem från jobbet.
__________________
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
Med både smoke 14 och 15 uppstår flimret när loket startas i driver och är sedan kvar tills man ställt av loket.
Med smoke 14 ELLER 15 borttagna uppstår aldrig något flimmer!!!! Slutsats: det uppstår nån slags inteferens när båda finns som ger detta flimmer!!! Sen lite annat ![]() 1. lokskuggan är inte bra! 2. det som väl är cylinderutloppet sitter på löpboggin bak??? Bör väl vara nedåtriktat och sitta vid cylindrarna??? 3. Det uppstår ett gigantiskt ångmoln som döljer hela loket vid första start (har väl med cylinderblåsningen att göra???) 4. när man ställer på loket sätts en slumpad förare in (inte den man satt in). men det är väl kanske meningen??? Får se vad Bengan kommer fram till ??? Jag har jobbat som en liten blå precis som eldaren vid uppstart ;-} PS. Antar att du åkt tåget från Bankok med till sydthailand!? Om inte så rekommenderas denna resa på 1m-spår varmt DS
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2014-12-10 klockan 13:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|