![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
OM det släpps den 14e. Dom har gjort mig besviken ett par gånger nu...
![]()
![]() |
#2 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Trevlig dator du köpt!
Vad är det för tråd på uktrainsim ni pratar om? Jag hittar den inte.. Längtar också efter GTA5, hoppas bara min dator klarar av det!? Min dator: FD Define R3 Intel Core i5-3570K (3.4GHz) Corsair 12GB (2x2GB + 2x4GB) 1333Mhz MSI Z77A-G43 Intel Z77 Gigabyte GeForce GTX 670 Samsung SSD 830 128GB (för OS och program) WD Black 500GB (för spel) Seagate 3000GB (för lagring) Corsair GS 600w
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Skulle också vara tacksam för en länk. Inte hittat något!
![]()
![]() |
#5 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]() Ska leta efter den länken jag tittade på (dock är den rätt utdaterad för det grafikkortet jag har nu) men återkommer!
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
http://forums.uktrainsim.com/viewtop...f=361&t=141149
Kort sagt handlar det om att låta kortet sköta mer saker än vad som är inställt som standard vilket ger bättre kvalitet, mindre shimmering, mm, mm. Det är också intressanta länkar i den tråden.
![]() |
#7 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2015-04-07 klockan 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Korrekt, men här handlar det främst om att få upp kvaliteten på det man ser. Om man utnyttjar grafikkortets kraft så kan man helt eller delvis slippa jobbiga artefakter i bilder. Att tex köra med 1900x1200 på en 24-tums-skärm ser ok ut. Om man däremot ställer om kortet att köra på dubbla upplösningen (3800x2400) och ändra till det i TS2015 för att sedan låta *kortet* skala ner bilden till 1900x1200 istället för att låta TS2015 göra det gör stoooor skillnad på bildkvalitet. Så att jaga fps är inte det primära, men du har helt rätt gällande processor och HDD.
![]() Jag lade TS2015 på den här: http://www.webhallen.com/se-sv/dator...256gb_pcie_ssd
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]() Vad menar du med att HD påverkar ? Inte ens en SSD hjälper. Skulle istället påstå att grafikkortet påverkar mest. Själv har jag GTX 1080 Ti
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2018-05-28 klockan 03:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|