![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... till Korvtigers plåtvagnar blir väl Vovvens C-maskin. STORT TACK !
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 346
|
![]()
G11 1931 börjar närma sig release, men några detaljer och korrigeringar återstår.
Nya features är att hyttdörr, fönster (sida och fram) nu slumpmässigt manövreras. Vid uppstart är samtliga enheter stängda, liksom då man ställer av loket. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
|
![]()
[quote=vovven47;295613]G11 1931 börjar närma sig release, men några detaljer och korrigeringar återstår.
Nya features är att hyttdörr, fönster (sida och fram) nu slumpmässigt manövreras. Vid uppstart är samtliga enheter stängda, liksom då man ställer av loket. Lokskylten duger gott och väl. Men jag sprang på denna, när jag Googlade runt på SJ G11. Det är väl bara 11 som skiljer sig mot din, med mindre text på 11. https://www.flickr.com/photos/767751...-gUyqYg-dCih71
__________________
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2015-05-27 klockan 22:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 346
|
![]()
[quote=Bengan;295627]
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 346
|
![]()
Under den hittills höstlika sommaren har man ju haft tid till att bygga i Trainz och
då "bidde" det en ångvagn. Det blir dock så småningom omdisposition av hytten där attiraljerna hamnade lite snett. Bl.a flytt av pannan. Missade detta trots en utmärkt ritning. Den skarpögde lägger säkert märke till detta.......men nu förhoppningsvis anländer äntligen SOLEN och VÄRMEN till Sverige, så byggandet lär ta semester. Lite fakta: Byggd 1888 av Atlas. Använd främst för inspektionsturer. STH 40 km/t. Bevarad hos Nässjö Järnvägsmuseum i fungerande skick. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 346
|
![]()
Har haft nedan lok halvfärdigt en längre tid, men äntligen tagit mig samman och återstartat projektet.
Tendern passar ju också till BJ bjässen H3s (SJ A8)....... Bild från samlingsportalen av SJ E11: http://www.samlingsportalen.se/getit..._Jvm_KDAJ08666 SJ E11 1850 (f.d. BJ M3s 120) ![]() Video snutt: https://youtu.be/gNwVN7bUYD8 Fakta: Det privata järnvägsbolaget BJ lät år 1930 bygga 3 stycken tunga godstågsånglok (M3s) för tung fjärrgodstågs trafik. Loken var 3-cylindriga och "nästan" lika starka som R-loken. STH sattes till 70 km/t och med dragkraften 16,1 Mp. De gick huvudsakligen mellan Göteborg-Åmål. När SJ köpte upp BJ år 1948 omlittererades de till E11 och gjorde sin sista tjänst i Dalarna under 1960-talet. Alla loken skrotades 1975. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 346
|
![]()
Den ånglokstyp som byggts flest exemplar av i Sverige:139 stycken.
Under första test i TANE. Kommer att ha samma egenskaper som C 419. ![]() ![]() ![]() Hemsida: http://jocomms.webs.com |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|