Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-05-14, 09:36   #1
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Smile Pricken över i ...

... till Korvtigers plåtvagnar blir väl Vovvens C-maskin. STORT TACK !
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2015-05-27, 12:15   #2
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 346
Standard Sj G11 1931

G11 1931 börjar närma sig release, men några detaljer och korrigeringar återstår.

Nya features är att hyttdörr, fönster (sida och fram) nu slumpmässigt manövreras.
Vid uppstart är samtliga enheter stängda, liksom då man ställer av loket.




vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-05-27, 22:16   #3
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 376
Standard

[quote=vovven47;295613]G11 1931 börjar närma sig release, men några detaljer och korrigeringar återstår.

Nya features är att hyttdörr, fönster (sida och fram) nu slumpmässigt manövreras.
Vid uppstart är samtliga enheter stängda, liksom då man ställer av loket.



Lokskylten duger gott och väl. Men jag sprang på denna, när jag Googlade runt på SJ G11. Det är väl bara 11 som skiljer sig mot din, med mindre text på 11.

https://www.flickr.com/photos/767751...-gUyqYg-dCih71
__________________
Bengan

Senast redigerad av Bengan den 2015-05-27 klockan 22:17.
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-05-28, 08:24   #4
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 346
Standard

[quote=Bengan;295627]
Citat:
Ursprungligen postat av vovven47 Visa inlägg
G11 1931 börjar närma sig release, men några detaljer och korrigeringar återstår.

Nya features är att hyttdörr, fönster (sida och fram) nu slumpmässigt manövreras.
Vid uppstart är samtliga enheter stängda, liksom då man ställer av loket.



Lokskylten duger gott och väl. Men jag sprang på denna, när jag Googlade runt på SJ G11. Det är väl bara 11 som skiljer sig mot din, med mindre text på 11.
Tack för påpekandet och bilden. Skall rättas till innan releasen........
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-06-28, 17:14   #5
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 346
Standard HNJ ångvagn

Under den hittills höstlika sommaren har man ju haft tid till att bygga i Trainz och
då "bidde" det en ångvagn. Det blir dock så småningom omdisposition av hytten där attiraljerna
hamnade lite snett. Bl.a flytt av pannan. Missade detta trots en utmärkt ritning.
Den skarpögde lägger säkert märke till detta.......men nu förhoppningsvis anländer
äntligen SOLEN och VÄRMEN till Sverige, så byggandet lär ta semester.

Lite fakta:
Byggd 1888 av Atlas. Använd främst för inspektionsturer. STH 40 km/t.
Bevarad hos Nässjö Järnvägsmuseum i fungerande skick.








vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-07-21, 11:53   #6
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 346
Standard SJ E11 1850 (BJ M3s 120)

Har haft nedan lok halvfärdigt en längre tid, men äntligen tagit mig samman och återstartat projektet.
Tendern passar ju också till BJ bjässen H3s (SJ A8).......

Bild från samlingsportalen av SJ E11:
http://www.samlingsportalen.se/getit..._Jvm_KDAJ08666


SJ E11 1850 (f.d. BJ M3s 120)



Video snutt:
https://youtu.be/gNwVN7bUYD8

Fakta:
Det privata järnvägsbolaget BJ lät år 1930 bygga 3 stycken tunga godstågsånglok (M3s)
för tung fjärrgodstågs trafik. Loken var 3-cylindriga och "nästan" lika starka som R-loken.
STH sattes till 70 km/t och med dragkraften 16,1 Mp.
De gick huvudsakligen mellan Göteborg-Åmål.
När SJ köpte upp BJ år 1948 omlittererades de till E11 och gjorde sin sista tjänst i Dalarna under 1960-talet.
Alla loken skrotades 1975.
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-02-24, 02:25   #7
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 346
Standard SJ Ka 692

Den ånglokstyp som byggts flest exemplar av i Sverige:139 stycken.

Under första test i TANE.
Kommer att ha samma egenskaper som C 419.








Hemsida:
http://jocomms.webs.com
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:36.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009