![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... för den generiska lokstall jag byggde har ju 24 spåranslutningar på ett varv, vilket ger rotstep=15 (360/24) medan den nya vändskivan har 32 spåranslutningar som ger rotstep=11.25 (360/32). Detta gör att ett nytt generiskt lokstall måste byggas med vinkel 11,25 grader. Detta är lätt gjort men om jag ända skall in och gräva i detta vore det kul om Bengan kunde leverera bilder på hur hanses tilltänka stall ser ut !!! (Taket har jag ju, men resten?). Så när du vaknat ur "bakmellon" kanske du kan leverera
![]()
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|