![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... det vore ett sätt att kringgå revispinkande Dingos. Jag har mängder med textur jobb gjort. Men bygg gärna lite till innan du "tröttnar".
![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... får väl bli Racs idé om en Scania MTR101 med lite slipers, kreosotfat och bromsskor för att hålla era linjer i gott skick
![]() Kommer snart i download:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Om Lennart inte misstycker fortsätter jag lägga upp bilder på Volvo G726B-projektet här. Det går sakta men säkert fram, har haft mycket i helgen. Väghyvlar är rätt komplicerade saker dessutom. Det är mycket grejer på ett järnspett som man brukar säga.
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... detta bådar gott. Texturring och animering har ju blivit mina specialiteter, så när den dagen kommer är jag redo!
![]() ![]() ![]()
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... med textur och lastval i propertyrutan.
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Stiligt värre
![]() Själv har man återfall i gamla ovanor och petar alldeles för mycket i små mekaniska detaljer som ingen någonsin kommer att se... ![]() Lånat L50'ns däck för att liva upp det hela lite.
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Många smådetaljer går att ordna med texturering och skuggningar. Hade inte vissa av dessa hyvlar en "kratta" monterad i aktern ???
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2015-06-29 klockan 21:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Kan så vara, kan inte minnas att jag sett någon sådan i verkligheten. Kanske vanlig vid vägbyggnationer?
Primärt tänkte jag rita den med de vanligaste tillbehören på de maskiner som går häromkring: Multiredskapsfäste samt Strängspridare i sommarutförande... http://static.engcon.se/uploads/484/...ngspridare.pdf och en rejäl sidoplog för seriös snöröjning i vinterutförande... Vad gäller detaljrikedomen på vissa delar funderar jag på att behålla dessa till "interiörmodellen" som lätt kan vara över 10 000+ tri och ersätta dessa med förenklade till den vanliga statiska meshen.
__________________
UVW = Usch, Vilket Wansinne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|