![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
|
![]()
Nu har vi fått datum på när Unreal engine 4 kommer att användas i Dovetail train simulator. Min gissning är väl nästa höst.
Chatham, Kent – 4th August 2015 Dovetail Games, the multi award-winning developer and publisher of a range of simulation games today announced plans with Microsoft to bring a number of its future releases to Windows 10 and Xbox One. In addition to Dovetail Games Fishing, the company plans to bring two of its next generation products to the platform; the next iteration in the Train Simulator series, which is due in 2016 and will be powered by Unreal Engine 4 and Dovetail Games Flight Simulator, built on the foundations of Microsoft’s award-winning Flight technology. “Expanding our business to embrace new opportunities is key to our ongoing success, and we are delighted to be collaborating closely with Microsoft,” said Paul Jackson, CEO of Dovetail Games. “Microsoft, of course, has a rich heritage in simulation entertainment, thanks to their experience with the Flight Simulator franchise, and we feel confident our products will be well received both on Windows 10 and Xbox One by a new generation of players looking to pursue their passion.” Dovetail Games Flight Simulator is set for release in 2016. For flight sim enthusiasts and gamers looking for a deeply immersive flight game, it promises to deliver the ultimate pilot’s experience, taking them on a journey from novice to pro pilot. The next generation of the Train Simulator franchise is currently in development, utilising Unreal Engine 4 technology and promising to bring rail fans a new, state-of-the-art train simulation experience. The game is scheduled for release in 2016. Senast redigerad av jorgen3 den 2015-08-08 klockan 12:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
|
![]()
Låter trevligt. Intressant att de jobbar på tre spel samtidigt. Verkar ju som om de har blivit stora rätt snabbt. Från att bara jobba på en tågsimulator till 3 olika spel. Det är ett rätt stort steg.
__________________
//AlleDahlle ![]() Øresundståg (X31K) Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
|
![]()
Unreal 4,9 släppt nu
Direkt x 12 ska nu vara supportad (experimentell) och nu kan den låta snö på marken växa till medans det snöar. (Den lilla videon till detta var ju inte så imponerande men det går nog att göra det bättre). och 128 saker till. Vi får se vad Dovetail och Crosstie kommer att användas sig för finesser i framtiden. Hoppas att simulatorerna inte blir låsta till en version, för Unreal utvecklar sig ju hela tiden. Länk Unreal 4,9 En video som är i direktx12 Moln Senast redigerad av jorgen3 den 2015-09-06 klockan 15:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
|
![]()
Köper man alla lok och rutter som finns på Steam till train simulator 2016 (det är 230 saker).
Kommer det att kosta lite. 35000 kronor mer exakt. Men man behöver inte köpa allt... Länk Senast redigerad av jorgen3 den 2015-10-02 klockan 21:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
|
![]()
Övergiven järnvägsstation.
Men den har inget med simulatorerna att göra, men visar vad Unreal kan göra för oss i framtiden. Abandoned Train Station Environment ... Info om filmen Senast redigerad av jorgen3 den 2015-11-01 klockan 18:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|