![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
det har jag med, fast jag inte kan hitta dom, tyvärr.
tror du du kan kopiera den ena *.exe filen och skicka den till mig? Ska jag fortfarande skicka rutten till dig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Wase det snällt av dig men jag har haft 3 olika Asus datorar utan CD slot, därsom har jag kopierat MSTS vartenda gång, skrivbords ikonerna har jag inte tagit med
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Hej! Kan du köra själva MSTS kan du köra editorerna också. Det är samma exe-fil som simulatorn, train.exe. Nu är jag på jobbdatorn, men du ska göra en ny genväg till train.exe och efteråt lägga till -runeditor eller - toolset. Ibland fungerar den ena, ibland den andra. MSTS-logik...
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Det funkade med -runeditor!
![]() Tyvärr sluter programmet dock funka efter att ha laddat i ca. 1 sekund. "Microsoft Train Simulator 1.4 har slutat fungera..." Jag måste sakna en eller flera filer tror jag |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
OK, då kör vi lite logisk felsökning.
Börja med att ta bort -mem:2048 så att det bara står \train.exe -runeditor och prova det. //Wase |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Felsökning på kompabilitet - nu funkar msts.
- runeditor Msts laddar, dock inte msts editor and tools, utan bara vanliga msts haha! Undras varför den inte laddar editorn |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Testa -toolset istället för -runeditor i egenskaper...
//Wase Edit: Det får inte vara mellanslag vid minustecknet - runeditor det skall stå -runeditor
Må Väl! //Wase ![]() Bygger 3D till MSTS & Railworks Bygger Tjustbanan - normalspår 2016 - MSTS/OR Bygger SÖJ - smalspår år 1956 - MSTS/OR Bygger Wasefors - fiktiv rutt - MSTS/OR Banbyggarna Senast redigerad av wase den 2016-02-04 klockan 22:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|