![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#6 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... men min urgamla Max-licens upphörde och jag tänker inte betala 10-tusentals kronor för en ny. Jag kan återskapa mesherna i gmax men det är ett bautaarbete. Betongrälsen blev fel ja, så den kommer jag att rätta till !
Vad gäller slipersavstånd och dimensioner är de gjorda efter verkligheten i samarbete med Korvtiger, liksom ballastdimensioner och räls och befästningar. Meshlängden för normalspåren är 3 m och har 4 sleepers (utom sidetrack). Träsleeprarna har bredden 22 cm och fördelas jämnt över meshen vilket ger en Paddinglength på 75 cm, 75-22=53 cm sleeperavständ! Skall leta upp den felande kuiden! Återkommer när det våras. EDIT: Jag antar att Bengan syftar på TANE SWE 1Trk 1435 MUP Nails som förvisso hade befästningarna felvända för linjen, men var rätt i växeln, Detta är nu fixat. Övriga spikade spår skall ha 1 spik på båda sidor om rälen!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2016-03-02 klockan 10:20. |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|