![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
De felen var trivialfel som jag rättade så jag laddar upp dom här:
Tacksam om Nisse testar!
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
Fällbom och krysstavla är på plats med tillhörande propertyrutor. Däremot fungerar inte propertyrutan i STL-X Vsi och därmed går det inte att få vägskyddet att fungera.
Dessvärre gör samtliga JVS ljussignaler sällskap med Vsi och därmed fungerar inte signalsystemet. Gissar att det här kan vara ett knepigare fel. Kanske kan scriptet i Fällbom och Krysstavla vägleda. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
De scriptfel som genereras i dessa fall är som på bilderna.
Korvtiger har ju fått sina semaforer att fungera, de är ju scenery object, medan JVS-signalerna är trackside, men möjligen kan Korvtiger få ave dessa att fungera ????
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
|
![]()
Var det inte problem med trackside-signaler redan i Trainz 2010, eller minns jag fel?
__________________
//Joakim Wahlberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]() Citat:
Signalerna är bra även om Name-skylten saknas. I samband med moderniseringen av Nynäsbanan, vilket sker med Jkloket i förarsätet,har en del saker upptäckts.Hans kompetens kan inte ifrågasättas, Det allvarligaste felet, som jag ser det, är att blocksignalerna fungerar i en riktning, men dåligt i den andra. En förklaring kan vara på plats: Det handlar om enkelspåriga banor. Vad som kan inträffa är att tåg kan få grönt ljus på stationen även om ett mötande tåg finns på linjen. Vill någon att jag ska utveckla det så återkom. Lösningen är tills vidare enkel; ta bort blocksignalerna från en enkelspårig järnväg. En dubbelspårig järnväg berörs inte, det går bra att köra tåg efter varandra. Det kan nämnas att Jkloket har färska erfarenheten av bansträckningen Alvesta - Kalmar, som har likheter med Nynäsbanan. Där finns inga blocksignaler annat än två försignalerade mellanblocksignaler. Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|