Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-03-12, 17:25   #1
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

De felen var trivialfel som jag rättade så jag laddar upp dom här:

Tacksam om Nisse testar!
Bifogade filer
Filtyp: cdp STL_X Assets.cdp (457.8 KB, 58 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2016-03-12, 23:04   #2
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Fällbom och krysstavla är på plats med tillhörande propertyrutor. Däremot fungerar inte propertyrutan i STL-X Vsi och därmed går det inte att få vägskyddet att fungera.

Dessvärre gör samtliga JVS ljussignaler sällskap med Vsi och därmed fungerar inte signalsystemet. Gissar att det här kan vara ett knepigare fel. Kanske kan scriptet i Fällbom och Krysstavla vägleda.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 07:31   #3
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

De scriptfel som genereras i dessa fall är som på bilderna.
Korvtiger har ju fått sina semaforer att fungera, de är ju scenery object,
medan JVS-signalerna är trackside, men möjligen kan Korvtiger få ave dessa att fungera ????
Bifogade bilder
Filtyp: jpg err1.jpg (107.2 KB, 95 visningar)
Filtyp: jpg err2.jpg (80.3 KB, 95 visningar)
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 07:49   #4
Jockes
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Västerås
Inlägg: 1 870
Standard

Var det inte problem med trackside-signaler redan i Trainz 2010, eller minns jag fel?
__________________
//Joakim Wahlberg
Jockes besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-03-13, 11:40   #5
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockes Visa inlägg
Var det inte problem med trackside-signaler redan i Trainz 2010, eller minns jag fel?
Bra minne, Jockes. Problemet med JVS-signalerna är att de inte blev färdigtestade innan Svenolov försvann från banan. De är fortfarande "b3". Signalerna har inte lagts ut publikt, men har spridits genom enskildas initiativ.

Signalerna är bra även om Name-skylten saknas. I samband med moderniseringen av Nynäsbanan, vilket sker med Jkloket i förarsätet,har en del saker upptäckts.Hans kompetens kan inte ifrågasättas, Det allvarligaste felet, som jag ser det, är att blocksignalerna fungerar i en riktning, men dåligt i den andra.

En förklaring kan vara på plats: Det handlar om enkelspåriga banor. Vad som kan inträffa är att tåg kan få grönt ljus på stationen även om ett mötande tåg finns på linjen. Vill någon att jag ska utveckla det så återkom.

Lösningen är tills vidare enkel; ta bort blocksignalerna från en enkelspårig järnväg. En dubbelspårig järnväg berörs inte, det går bra att köra tåg efter varandra.

Det kan nämnas att Jkloket har färska erfarenheten av bansträckningen Alvesta - Kalmar, som har likheter med Nynäsbanan. Där finns inga blocksignaler annat än två försignalerade mellanblocksignaler.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:39.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009