![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#28 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]() Citat:
Du får gärna forska mera om detta om du har tid. Jag vet inte om det är något som går att åtgärda, men ju mer information man har ju lättare är det att uttala sig om vad som är fel och vad som kanske kan göras åt det. Har ett litet experiment som någon av er skulle kunna få göra: Ta en av era banor som felet uppstår på och gör en kopia av den. Använd batch replace för att ersätta alla mastrar, SMs och klarerarsignaler på banan med en signal utan massa extra funktionalitet, till exempel: <kuid:-25:828> Signal BR 3 Använd batch replace till att ta bort alla scenerysignaler också och byt dem mot ett träd eller något som inte är scriptat. Spara och stäng ned banan. Kontrollera gärna i CM att banan inte har några STL-signaler eller mastrar som dependencies. Kör sedan och se vad som händer. Om samma fel inträffar så är det hela svårt att lösa då begränsningen ligger i Trainz. Om det inte inträffar innebär det antingen att vi kanske kan göra något åt det i scriptet, eller så beror det bara på att signalerna är mer lättviktiga och går snabbare att initialisera, så att Trainz orkar med fler av dem. Testa gärna detta även i TS2010 om ni har ork/möjlighet.
__________________
-k- |
|
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|