Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Scenarios och scripts

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-06-14, 00:36   #37
MegaCastor
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 32
Standard

Ok, ingen egentlig skillnad således.

Jag sökte också på Trainz forum och hittade följande inlägg: About timeout in scripts

Det bekräftar det som korvtiger skrev i inlägg #29 i denna tråd:
att man har begränsat den tid scriptet får köra innan det blir timeout
och att man kortat ned denna tid i TANE jämfört med tidigare versioner
av spelet. Avsikten tycks vara att förmå script-
programmerarna att byta ut ineffektiva rutiner mot effektiva.

Problemet med detta är att vissa uppgifter tar lång tid inte för att scriptet
är dåligt programmerat eller använder ineffektiva rutiner, utan för att
uppgiften i sig är komplex och kräver många beräkningar.

Är det någon som vet om scriptet kan "pausa" på något sätt för att,
så att säga, köpa sig ny tid innan det blir timeout?

/Magnus
MegaCastor besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:43.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009