![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#37 |
Medlem
Reg.datum: May 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 32
|
![]()
Ok, ingen egentlig skillnad således.
Jag sökte också på Trainz forum och hittade följande inlägg: About timeout in scripts Det bekräftar det som korvtiger skrev i inlägg #29 i denna tråd: att man har begränsat den tid scriptet får köra innan det blir timeout och att man kortat ned denna tid i TANE jämfört med tidigare versioner av spelet. Avsikten tycks vara att förmå script- programmerarna att byta ut ineffektiva rutiner mot effektiva. Problemet med detta är att vissa uppgifter tar lång tid inte för att scriptet är dåligt programmerat eller använder ineffektiva rutiner, utan för att uppgiften i sig är komplex och kräver många beräkningar. Är det någon som vet om scriptet kan "pausa" på något sätt för att, så att säga, köpa sig ny tid innan det blir timeout? /Magnus |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|