Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > 3D-design - DTG - Train Simulator

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-06-18, 00:41   #22
AlleDahlle
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Kristianstad
Inlägg: 763
Standard

Så en snabb update. Har lyckats få dörranimationer att fungera och det går nu att hämta upp folk, dock så verkar det crasha när man man står vid en station med ena sidan vänd vet inte varför dock. Ska testa lite olika saker.

"Pantografer" har också animationer som aktiveras när man börjar köra. Dock så vet jag inte varför jag inte kan kontrollera när jag vill ha dem upp och nerfällda. Har dock råkat göra animationerna baklänges men det för att testa så fungerar det. Vore ju dock trevligt om man kunde kontrollera när de fälls upp och ner. Någon som har koll på hur det fungerar?

Bromsarna är jag heller inte klockare på hur de fungerar, har dock inte lekt så mycket med dem sedan jag skrev sist.

Modellen har jag fortsatt jobba lite på, men har tagit en mindre paus då jag ville få ett fungerande tåg i simulatorn, då modellen bara är det grafiska och går enkelt att importera när den är klar.

Nästa sak på listan blir hjulen. Dessa ska modelleras om, är väldigt "basic" för tillfället. Ska även leka lite med LOD samtifigt för att se hur bra spelmotorn hanterar dem och lite för att testa hur mycket polygoner man kan ösa på. Målet vore att inte behöva skala bort allt för mycket trianglar när man är nära tåget. Håller då lite högre kvalité och är redo för de simulatorer som använder sig utav unreal. I alla fall ska fortsätta under nästa vecka så får vi se vart vi befinner oss då. Får jag inte reda på vad som är galet med dörrar och pantograf under morgondagen går jag vidare och låter det vara tills senare.

Målet är att bli klar innan sommaren är slut. Har dröjt med detta alldeles för länge. Planerar att leverera en update i veckan ungefär så ni vet i vilket stadie projektet befinner sig i.

Om någon är kunnig på Blueprints så kan de få ta en titt och se vad som är fel.
__________________
//AlleDahlle

Øresundståg (X31K)

Försöker just nu få in öresundståg(X31K/X32K) i Railworks/Train simulator
AlleDahlle besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:53.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009