![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2016
|
![]()
Har fortfarande inte fått mitt, supporten bad mig att skicka in kvittot på att jag hade köpt det.
Jag skickade in kvittot men väntar fortfarande på svar.... ![]() ![]() ![]() ![]() (EDIT : Fick nu till svar att det var ett fåtal som hade samma problem som jag och att det skulle vara fixat till runt 19 - 20 ikväll...) Senast redigerad av Fippe den 2016-12-09 klockan 15:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
|
![]()
Fysiken är inte bra i betan trots allt Dovetail skrev om "simugraph"
Har jämfört med Run8 v2 som anses vara väldigt bra i fysiken. TSW 2 st SD40-2 och 21 lastade kolvagnar (ca 2500 ton) Accelaration 0--60 mph (96,5 km/h) i uppförsbacke går på 67 sekunder Nödbroms 60-0 mph i uppförsbacke går på 9 sekunder. Detta är ju nästan bil prestanta Run 8 v2 2 st SD40-2 och 20 lastade kolvagnar (ca 2500 ton) Accelaration 0--60 mph (96,5 km/h) plant tar lite drygt 4 minuter Nödbroms 60-0 mph plant tar 57 sekunder. Testade att köra i 60 mph i en svag uppförsbacke och tåget tappade direkt hastighet. Skulle vilja säga att det är sämre än TS2017 och den var inte bra. Kan inte fatta att det är på detta sätt. Dovetail måste ju veta om det, det är ju inte i närheten av realistiskt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Dovetail har ju själva sagt att Betan inte representerar den färdiga produkten så jag är ganska säker att detta är en sak som kommer att fixas till i febuari
![]() Senast redigerad av Fippe den 2016-12-09 klockan 21:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
De har ju lagt ut betan så att vi ska hitta fel i den, så att de kan åtgärda det till den färdiga produkten i februari.
Resonerar man som du och inte anmäler ett fel är det risk att felet finns i slutprodukten. Jag har lagt in det som ett fel i Dovetail forum och jag fick flera som höll med mig. Men man ska inte lägga in ett fel de redan vet om "Known issues" men detta fel fanns inte med där. Någon borde också anmäla återtagning av tågbromsen via tangentbordet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
ja, jag håller absolut med om att det ska rapporteras in, det är inge snack om saken....
jag tror bara att dom inte riktigt har hunnit klart med hur all rollingstock ska bete sig så jag förväntade inte att det skulle vara perfekt. Jag har fortfarande inte fått min beta och har nu skrivit en ny ticket ![]() Senast redigerad av Fippe den 2016-12-09 klockan 21:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Nu har jag inte skaffat Train Sim World och kanske inte kommer att göra det, beror på hur det ser ut med rutter eller verktyg för att bygga sådana.
Vad gäller fysiken så tar jag hellre lite för bra prestanda i extremanvändning typ nödbroms än det elände de flesta simmarna har haft med flera sekunder tillsättningstid på lokbromsen när man växlar. På alla lok/lokomotorer jag har haft att göra med så öppnar man bara ett rör mellan huvudbehållare och bromscylinder. Det blir pallnit eller hasande hjul direkt om man inte är försiktig. Hur fungerar det med rimliga trycksänkningar kring 1 kilo eller så i TSW.
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Det lägsta man kan tågbromsa är 5 psi (dvs från 90 till 85)
då får man stopp från 60 mph till 0 på 27 sekunder i lätt uppförsbacke. Testar man i nerförs backe på lägsta tågbromsen så från 40 till 0 tar 34 sekunder. 60 till 0 tar 40 sekunder. Run8 tågbroms med sänkning av 6 psi från 60 till 0 mph (plant) tar 2,30 minuter. Jämför man med nödbroms i Run8 på platt bana från 60 tar det 57 sekunder. Så skillnaden är ca 4 gånger. Så den svagaste TSW tågbromsen är ändå starkare än Run8 nödbroms Har skrivit rätt kraftfullt på Dovetails Beta forum för TSW Så förhoppningsvis så tar man tag i det innan de släpper produkten. Senast redigerad av jorgen3 den 2016-12-10 klockan 18:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|