Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Sim World > DTG - Train Sim World - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-12-09, 14:02   #1
Fippe
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden Köping
Inlägg: 174
Standard

Har fortfarande inte fått mitt, supporten bad mig att skicka in kvittot på att jag hade köpt det.

Jag skickade in kvittot men väntar fortfarande på svar....




(EDIT : Fick nu till svar att det var ett fåtal som hade samma problem som jag och att det skulle vara fixat till runt 19 - 20 ikväll...)

Senast redigerad av Fippe den 2016-12-09 klockan 15:05.
Fippe besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2016-12-09, 19:09   #2
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
Standard

Fysiken är inte bra i betan trots allt Dovetail skrev om "simugraph"
Har jämfört med Run8 v2 som anses vara väldigt bra i fysiken.

TSW 2 st SD40-2 och 21 lastade kolvagnar (ca 2500 ton)
Accelaration 0--60 mph (96,5 km/h) i uppförsbacke går på 67 sekunder
Nödbroms 60-0 mph i uppförsbacke går på 9 sekunder.
Detta är ju nästan bil prestanta

Run 8 v2 2 st SD40-2 och 20 lastade kolvagnar (ca 2500 ton)
Accelaration 0--60 mph (96,5 km/h) plant tar lite drygt 4 minuter
Nödbroms 60-0 mph plant tar 57 sekunder.
Testade att köra i 60 mph i en svag uppförsbacke och tåget tappade direkt hastighet.

Skulle vilja säga att det är sämre än TS2017 och den var inte bra.
Kan inte fatta att det är på detta sätt. Dovetail måste ju veta om det, det är ju inte i närheten av realistiskt.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-09, 21:06   #3
Fippe
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden Köping
Inlägg: 174
Standard

Dovetail har ju själva sagt att Betan inte representerar den färdiga produkten så jag är ganska säker att detta är en sak som kommer att fixas till i febuari

Senast redigerad av Fippe den 2016-12-09 klockan 21:32.
Fippe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-09, 21:28   #4
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
Standard

De har ju lagt ut betan så att vi ska hitta fel i den, så att de kan åtgärda det till den färdiga produkten i februari.

Resonerar man som du och inte anmäler ett fel är det risk att felet finns i slutprodukten.
Jag har lagt in det som ett fel i Dovetail forum och jag fick flera som höll med mig.
Men man ska inte lägga in ett fel de redan vet om "Known issues" men detta fel fanns inte med där.
Någon borde också anmäla återtagning av tågbromsen via tangentbordet.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-09, 21:31   #5
Fippe
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2016
Ort: Sweden Köping
Inlägg: 174
Standard

ja, jag håller absolut med om att det ska rapporteras in, det är inge snack om saken....

jag tror bara att dom inte riktigt har hunnit klart med hur all rollingstock ska bete sig så jag förväntade inte att det skulle vara perfekt.

Jag har fortfarande inte fått min beta och har nu skrivit en ny ticket

Senast redigerad av Fippe den 2016-12-09 klockan 21:37.
Fippe besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-10, 10:14   #6
bear
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
Standard

Nu har jag inte skaffat Train Sim World och kanske inte kommer att göra det, beror på hur det ser ut med rutter eller verktyg för att bygga sådana.

Vad gäller fysiken så tar jag hellre lite för bra prestanda i extremanvändning typ nödbroms än det elände de flesta simmarna har haft med flera sekunder tillsättningstid på lokbromsen när man växlar. På alla lok/lokomotorer jag har haft att göra med så öppnar man bara ett rör mellan huvudbehållare och bromscylinder. Det blir pallnit eller hasande hjul direkt om man inte är försiktig.

Hur fungerar det med rimliga trycksänkningar kring 1 kilo eller så i TSW.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga"
-- Nils Ericson
trainz.datorsystemdrift.se
bear besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2016-12-10, 17:45   #7
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
Standard

Det lägsta man kan tågbromsa är 5 psi (dvs från 90 till 85)
då får man stopp från 60 mph till 0 på 27 sekunder i lätt uppförsbacke.
Testar man i nerförs backe på lägsta tågbromsen så från 40 till 0 tar 34 sekunder. 60 till 0 tar 40 sekunder.

Run8 tågbroms med sänkning av 6 psi från 60 till 0 mph (plant) tar 2,30 minuter.
Jämför man med nödbroms i Run8 på platt bana från 60 tar det 57 sekunder.
Så skillnaden är ca 4 gånger.

Så den svagaste TSW tågbromsen är ändå starkare än Run8 nödbroms

Har skrivit rätt kraftfullt på Dovetails Beta forum för TSW
Så förhoppningsvis så tar man tag i det innan de släpper produkten.

Senast redigerad av jorgen3 den 2016-12-10 klockan 18:31.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:32.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009